BUX 51,453.71
-0.95%
BUMIX 4,324.31
-0.57%
CETOP20 2,344.48
-0.66%
OTP 17,500
-2.21%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
0.00%
+0.27%
+0.22%
ZWACK 16,500
+0.61%
0.00%
ANY 1,580
-1.56%
RABA 1,510
0.00%
0.00%
-0.59%
0.00%
-1.37%
-0.60%
-3.11%
-0.68%
-1.34%
-0.52%
OTT1 149.2
0.00%
-0.83%
MOL 2,460
+0.57%
+0.71%
ALTEO 1,370
-1.79%
0.00%
-0.43%
EHEP 1,945
0.00%
0.00%
-0.30%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-2.87%
-0.47%
0.00%
0.00%
SunDell 37,200
-0.53%
0.00%
+0.46%
+3.66%
+1.14%
+0.16%
-2.86%
Forrás
RND Solutions
Közélet

26 új CAF villamos érkezett Budapestre

A budapesti villamos- és trolibusz-beszerzési projekt második ütemének lezárásaként 26 új CAF-villamos érkezett Budapestre – mondta Tüttő Kata, Budapest városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettese csütörtökön egy sajtótájékoztatón.

Szerinte a város a 2014-ben indult projekt kapcsán az akkori főpolgármester Tarlós Istvánnak és Vitézy Dávidnak, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) akkori igazgatójának is köszönettel tartozik.

Arról is beszélt, hogy a közösségi közlekedés fejlesztése kapcsán az előző és a mostani városvezetés is a kötöttpályás közlekedésre helyezi a hangsúlyt.

Tüttő szerint a 26 villamos mellett a fővárosnak még több mint 50 villamosra van opciója, amivel Budapest szeretne élni is, ám kérdéses, hogy lesz-e erre pénz.

Hangsúlyozta azt is, hogy az új járművek az Európai Unió kohéziós forrásainak köszönhetően kerülhettek Budapestre:

a 26 új villamos beszerzéséhez több mint 17 millárd forint támogatást adott az EU.

A közösségi közlekedés úgy lehet népszerűbb, ha a járművek kényelmesek, gyorsak, megbízhatók és elérhetők – tette hozzá.

Fotó: Máthé Zoltán / MTI

Tüttő Kata szólt arról is, hogy a közösségi közlekedés fejlesztésével elsősorban a nőket támogatják, mert az autóvezetők 78 százaléka férfi. Azt mondta: olyan kormányt szeretne, amely

egy pandémia idején nemcsak fociberuházásokra, stadionokra és elsősorban férfiaknak szóló beruházásokra gondolna, hanem a nőket támogató közösségi közlekedésre.

Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója felidézte, hogy a beruházás első ütemében – 2015-ben és 2016-ban – 47 villamos érkezett és 2018-ban rendeltek további 26 akadálymentesített szerelvényt. Utóbbiakat mindössze 8 hónap alatt leszállította a spanyol gyártó, a CAF – fűzte hozzá.

Mostanra így 17 hosszú – alapvetően az 1-es villamos vonalán járó – és 56 rövid CAF-jármű közlekedik a fővárosban.

Ha lenne forrásunk további 51 villamost tudnánk lehívni 2022. május közepéig

– jegyezte meg, majd arról beszélt, hogy a budapesti járművek átlagéletkora több mint 35 év és a mintegy 600 villamosból csupán 113 alacsonypadlós.

Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója köszönetet mondott a beruházás megvalósítóinak, köztük az EU-nak, a magyar kormánynak, az előző és a mostani városvezetésnek, valamint a BKK-nak, egyúttal kifejezte reményét, hogy a program folytatódhat.

A BKK azt közölte azt is, hogy a beruházás teljes költsége 18,9 milliárd forint.

https://www.vg.hu/vallalatok/kozlekedes/harminceves-villamosokat-vesz-a-fovaros-2-3841019/

 

Kapcsolódó cikkek
Ezek is érdekelhetik