A Fressnapf késedelmekkel, de végrehajtotta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által előírt kötelezettségeket a fogyasztók jóvátételére. A versenyhatóság 3 millió forintos bírságot szabott ki a hiányosságokért – derül ki a közleményéből. 

A versenyhatóság egy balul sikerült pecsétgyűjtő kampány miatt kötelezte a céget – 100 millió forintos bírság mellett – a károsult fogyasztók kompenzálására. 

Fotó: Shutterstock

Az utóvizsgálat feltárta, hogy 

a Fressnapf teljesítette az előírt intézkedéseket, vagyis az előírt fogyasztói kompenzáció elérte a célját. Az ellenőrzés megállapította ugyanakkor, hogy a cég nem tartott be egyes határidőket, így a teljesítés bizonyos elemei késedelmet szenvedtek. 

A GVH közlése szerint a fogyasztók kompenzációja teljesült, hatósági kötelezettségek előírása esetén azok valamennyi elemét – így a határidőre és igazolásra vonatkozó intézkedéseit – is be kell tartani, hiszen ezek lényegesek a közérdek megfelelő érvényesülése szempontjából. A hivatal így 3 millió forintos bírságot szabott ki a cégre. A Versenytanács a bírság kiszabásakor figyelembe vette többek között azt is, hogy Fressnapf együttműködése jeleként lemondott mind a tárgyalás, mind a jogorvoslat lehetőségéről.