Szerda este megérkezett a hetedik tram-train is Szentesre. A következőt a járműgyártó Stadler a tervek szerint december elején szállítja Magyarországra. A szeptemberben megkezdődött tartampróbák jól haladnak, várhatóan november közepére a tram-trainek teljesítik a hatóság által előírt 50 ezer kilométeres távot.

Jelenleg a tram-train járművek meghatározott biztonsági előírások melletti tesztelése, valamint felkészítése zajlik az utasforgalmi üzemre. A tram-trainek mindaddig a Stadler tulajdonában maradnak, amíg az utasforgalmi próbaüzem megkezdéséhez szükséges hatósági engedélyek rendelkezésre nem állnak.

Fotó: FOLDI D. ATTILA / VG

A mai napon a tartampróbákkal párhuzamosan megkezdődött a hatóság által előírt üzemi próba is. Ezen tesztidőszak alatt a járműveket már konkrét, valós menetrendi környezetben vizsgálják. Az elkövetkező hetekben többek között havariahelyzeti szimulációt, próbautasokkal utasforgalmi tesztet és menetidőmérést végeznek.

A típustesztek  és egyéb próbák is folyamatban vannak, így vizsgálják a kamera-, az utastájékoztató és a fékrendszer, illetve több járműves szinkronüzem, az automatikus rendszerátmenet megfelelőségét a városi, a vasúti és a nagyvasúti pályák között.

November elejétől már három vasútvillamos fog közlekedni tesztüzemben Szeged és Hódmezővásárhely között, végállomástól végállomásig. A KRESZ szabályai szerint a vasútvillamosnak minden közlekedési járművel szemben elsőbbsége van. Az alapvető szabályokat Bánfi Balázs, a hódmezővásárhelyi rendőrkapitányság alezredese ismerteti az alábbi videóban: