A Disney pénteken jelentette be, hogy az Egyesült Államokban idén elindítja a Disney+ streaming szolgáltatásának új, reklámokkal támogatott, olcsóbb verzióját – írja a CNBC. Pontos dátumot vagy árat még nem közöltek.

Fotó: Alexander Pohl / NurPhoto / NurPhoto / AFP)

Az Egyesült Államokban már idén elérhető lesz a Disney+ reklámokkal támogatott, vagyis olcsóbb verziója, amely várhatóan 2023-tól más piacokon is megjelenik majd. 

Bár konkrét indulási dátum és előfizetői ár még nem ismert, a vállalat sajtóközleményében azt írja, hogy 

az új verzió bevezetése fontos lépés afelé, hogy 2024-re elérjék a 230-260 millió Disney+ előfizetőt.

Az olcsóbb előfizetői szint bevezetése lehetővé teszi a Disney-nek, hogy növelje az egy felhasználóra jutó átlagos bevételét. Ezt a mutatót alapul véve a vállalat jelenleg a legtöbb riválisa mögött helyezkedik el. Az Egyesült Államokban és Kanadában a Disney+ egy felhasználóra jutó átlagos havi bevétele 6,68 dollár volt az elmúlt negyedévben.

Az HBO Max, a Paramount+ és a Discovery+ már kínálnak reklámokkal támogatott streaming szolgáltatást.

A többségi Disney-tulajdonban lévő Hulu reklámokkal támogatott terméke havi 6,99 dollárért már szintén elérhető, a reklámmentes verziót pedig havi 12,99 dolláros áron kínálják.