A Wizz Air már dolgozik azon, hogy a légi közlekedést nehezítő rendkívüli időjárás miatt az Egyesült Királyságban rekedt utasoknak szállást biztosítson, viszont ez az egész országot érintő krízis következtében a vártnál hosszabb időt vesz igénybe – írja közleményében a magyar hátterű diszkont-légitársaság.

wizzair
Fotó: Móricz-Sabján Simon / Világgazdaság

December 11-én sűrű havazás és kedvezőtlen időjárási körülmények sújtották az Egyesült Királyság térségét, és számost fennakadást okoztak a tömeg- és légi közlekedésben. 

A földi tömegközlekedés fennakadásai miatt a repülőtéren dolgozó személyzet tagjai (köztük biztonsági, földi kiszolgáló alkalmazottak, a repülőgépek jégtelenítésével foglalkozó munkatársak) képtelenek voltak eljutni a munkahelyükre, a repülőtereket és azok környékét beborító, több mint tíz centiméteres hó pedig megakadályozta a repülőgépek fel- és leszállását.

Más légitársaságokhoz hasonlóan a Wizz Airt is érintették a váratlan körülmények, így sajnálatos módon kénytelen volt törölni vagy késleltetni több induló és érkező járatát is London-Luton és London-Gatwick repülőterekről.

A légitársaság mindent megtesz a működés helyreállítása érdekében, azonban vannak tényezők – például az időjárási körülmények – amelyekre nincs ráhatása a légitársaságnak. A Wizz Air tájékoztatta az aktuális helyzetről és a járatok átfoglalási lehetőségeiről azokat az utasokat, akik közvetlenül a wizzair.com címen vagy mobilalkalmazáson keresztül foglaltak jegyet. A közvetítőkön, utazási irodákon keresztül foglaló utasoknak ezekért az információkért az érintett cégekhez kell fordulniuk.

Törölték a járatot, visszakaphatom a pénzem?

A reptéri káosz idején érdemes feltenni a kérdést, mire vagyunk jogosultak járattörlés esetén.