Felmentette a MÁV pályaműködtetésért felelős illetve a gazdasági vezérigazgató-helyettesét Lázár János építési és közlekedési miniszter – közölte Csepreghy Nándor miniszterhelyettes a hvg.hu megkeresésére.

Virág István pályaműködtetési vezérigazgató-helyettesnek és Bádonfainé Szikszay Erzsébet gazdasági vezérigazgató-helyettesnek feltehetően a Budapest–Győr–Hegyeshalom 1-es fővonalon bevezetett sebességkorlátozás miatt kell távoznia, miután a múlt héten Lázár már jelezte, hogy nem tűri az ellentmondást és utasításai végrehajtásának halogatását.

A MÁV csoport esti közleménye szerint az értesülés csupán Bádonfainé esetében helytálló, Virág bár elérte a nyugdíjkorhatárt, aktív szolgálatát nem fejezi be.

Lázár János
Fotó: Lázár János Facebook

Mint ismert, az 1-es fővonalon Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszon 100 km per órás ideiglenes sebességkorlátozást kellett bevezetni a pálya rossz állapota miatt, amire válaszul Lázár utasította a vasúttársaságot a javítási munkák haladéktalan elvégzésére. Amikor a MÁV vezetése arra kérte a tárcavezetőt, hogy erre szerezzen forrást, Lázár nem titkolta elégedetlenségét:

Aki egy nyolcszázmilliárd forintos kasszában nem talál meg 32 milliárd forintot most, amivel majd később elszámolunk, az tegye le a lantot

Úgy tűnik, ez most meg is történik, ráadásul Csepreghy elmondása szerint nem csak a két vezérhelyettes távozik a cégtől. 

Voltak és vannak, akik ezt a gyorsítást akadályozták, lassították vagy egyenesen szabotálták. És olyanok is, akik a munkájuk végzése helyett a vasúttal szembeni kampányhoz szállítottak anyagokat médiaszereplőknek, ellenzéki pártoknak. Ezektől a kollégáktól most megválunk. Van, aki nyugdíjba mehet már, mi pedig nem marasztaljuk. Van akit lefokozunk. Van akit felmentünk. Van aki helyett másnak adunk lehetőséget.

– mondta a hvg.hu kérdésére a miniszterhelyettes, aki nekiment a minisztériumot többször kritizáló volt közlekedési államtitkárnak, Vitézy Dávidnak is, felróva neki, hogy túlságosan sok pénzt költött látványtervekre és más, a távoli jövőt célzó elképzelésekre, miközben a jelent hanyagolta, így nem fordított elegendő forrást a vasúti pályák karbantartására és a meglévő járművek felújítására.

Vitézy szerint azonban az erre szánt egyébként sem lettek volna használhatók pályakarbantartásra és felhívta a figyelmet a MÁV legnagyobb többletkiadására, a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő tram-tranre, amelynek megvalósítását még kormánybiztosként Lázár felügyelte, valamint a vasúttársaságnak 30 milliárd forintos bevételkiesést okozó vármegyebérletre.