Még 2021 év végén indított versenyfelügyeleti eljárást a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Telemarketing International Kft.-vel (a Mediashop weboldal üzemeltetője) és osztrák anyacégével, a Mediashop GmbH-val szemben, mert a gyanú szerint tisztességtelenül reklámozták elektromos gyomirtó készüléküket országos televíziócsatornákon, valamint direktmarketing-eszközökkel.
A vizsgálat során a versenyhatóság több termék (Hammersmith Bionic Burner, Hammersmith Bionic Trimmer, MicroTouch Solo, Harry Blackstone AirBlade) esetében is megtévesztő kommunikációs gyakorlatokat tárt fel. Az érintett cégek többek között azt a látszatot keltették, hogy a termékek árából adott kedvezmény csupán korlátozott ideig elérhető, megtévesztően kommunikáltak a versenytársakhoz képesti árelőnyről, az egyes tartozékok ajándékjellegéről, illetve egyes termékek funkcionális tulajdonságairól is.
Az eljárás alá vont vállalkozások a vizsgálat során érdemi együttműködést tanúsítottak, a jogsértéseket elismerték, és a vizsgált gyakorlatokkal még az eljárás alatt felhagytak. A vállalkozások emellett részletes és összetett utólagos megfelelési intézkedéseket ajánlottak fel, továbbá egy termék (Hammersmith Bionic Burner) esetében lehetővé tették, hogy minden fogyasztó számára, akik megvásárolták annak kiegészítő termékét, hogy a megvásárolt kiegészítőt – az eljárás alá vontak költségén – visszaküldje, a teljes vételár visszatérítése mellett.
A kötelezően előírt utólagos megfelelési erőfeszítések teljesítését a GVH nyomon követi.
Az ügy kapcsán a Gazdasági Versenyhivatal ismételten felhívja a fogyasztók figyelmét az ünnepi időszakban fokozottan is jellemző, akciósként hirdetett árak lehetséges megtévesztő mivoltára. Fontos, hogy a vásárlók mindig legyenek óvatosak az őket azonnali döntéshozatalra késztető hirdetések, illetve a megvásárolt termékhez kapcsolódó ajándékot tartalmazó ajánlatok esetén.