„Villamosok és trolik is ritkultak: a zéróemissziós elektromos közlekedési módok is megkapták a magukét a péntektől hatályba lépett BKK-járatritkítási csomagban. 

Elvileg ugyan közel 5 éve »klímavészhelyzetet« hirdettek, de ez a trolik és villamosok ritkításában nem akadályozta meg Budapest vezetését”

 – írta Vitézy Dávid szerdán a Facebookon

Fotó: Koszticsák Szilárd/MTI

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) korábbi vezetője szerint a BKK friss bejelentése óta 53 járat ritkult és egy sem lett sűrűbb:

  • az Erzsébetvárost és Terézvárost kiszolgáló 70-es és 78-as trolibuszok, 
  • Zugló lakótelepeit kiszolgáló 80-as és 81-es trolibuszok, 
  • Zuglót és Erzsébetvárost felfűző 74-es trolibusz, 
  • Pestszentlőrinc és Kispest villamos gerincjárata, a kispesti lakótelepet is kiszolgáló 50-es.

Vitézy szerint a zuglói trolikon 23, a többi említett járaton 15 százalékkal csökkent a kapacitás. Karácsony Gergely főpolgármester csütörtökön még azzal indokolta a múlt péntektől hatályba lépő és 53 járatot érintő járatritkítási csomagot, hogy a home office-nak, és a rugalmas munkabeosztásnak köszönhetően az átlagosnál kevesebben utaznak. 

Nehéz belátni, hogy a zuglói vagy kispesti lakótelepeken lenne az otthoni munkának a legnagyobb hatása, amely ekkora férőhely-kapacitás kivonását indokolná

– emelte ki a Facebook-posztjában. A közlekedési szakértő hozzátette, hogy a közösségi közlekedés versenyképessége óriási érték Budapesten, amit nem szabadna így veszélyeztetni.