BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Google uniós ultimátummal néz szembe a keresési dominancia miatt

A Google-t az Európai Unió felügyeleti szerveinek újabb támadása fogja sújtani, ami megnyitja az utat egy tetemes bírság és az üzleti modell megváltoztatásának elrendelése előtt, hacsak az amerikai óriás nem tesz gyors lépéseket annak érdekében, hogy nagyobb hangsúlyt kapjon riválisai a kiterjedt keresőbirodalmában.

Az Európai Unió tisztviselői hivatalos vádiratot készítenek elő az Alphabet Inc. egysége ellen a közösség digitális piacokról szóló törvénye alapján, amelynek célja, hogy a vállalat hogyan jelenítse meg a rivális termékeredményeket a különböző keresési szolgáltatásaiban, például a Google Járatokon és a Google Hotelekben. A vállalat súlyos, a globális éves bevétel akár tíz százalékát is kitevő büntetésre számíthat, ha nem felel meg a szabályoknak.

Google Chrome Incognito Mode
A Gooogle a globális éves bevétel akár tíz százalékát is kitevő büntetésre számíthat, ha nem felel meg a szabályoknak. Fotó: ZUMAPRESS.com

Az EU előzetes megállapításait október vége előtt közzétehetik az ügyet ismerő, névtelenséget kérő személyek szerint. Az emberek hozzátették, hogy az időzítés csúszhat az Európai Bizottság felső szintű tisztviselőinek közelgő cseréjével, és a Google-nak még van egy kis ideje, hogy ellensúlyozza az uniós hatóság aggályait. Az ügyben a végső döntés jövő március vége előtt várható.

A Google ügyvédei zárt ajtók mögött találkoztak az Európai Bizottság tisztviselőivel ezen a héten, hogy enyhítsék a felügyelő testület aggályait a szabályok betartásával kapcsolatban. 

A cég által meglebegtetett egyik javaslat magában foglalja egy új dizájn bevezetését a Google keresési lapjain,

 amely lehetővé tenné a felhasználók számára, hogy alternatív keresési platformokra vagy közvetlen szolgáltatókra, például szállodai weboldalakra és légitársaságokra navigáljanak, más, az ügyet ismerő személyek szerint.

A Google szóvivője elmondta, hogy a cég megpróbálta egyensúlyba hozni a különböző típusú webhelyek igényeit, miközben tiszteletben tartja a felhasználók választását. A brüsszeli bizottság nem kívánt nyilatkozni.

Az EU mérföldkőnek számító DMA-ja egy sor tennivalót és tilalmat határoz meg a világ legnagyobb technológiai platformjai számára. A közelgő figyelmeztetés a Google Keresés visszaélésszerű viselkedése elleni bizottság jelentős bírósági győzelmét követi. A múlt héten a kaliforniai Mountain View vállalat elvesztette a bírósági ajánlatát, hogy megdöntse az egykor rekordnak számító 2,4 milliárd eurós (2,7 milliárd dolláros) bírságot az EU azon vádja miatt, hogy visszaélt monopolhelyzetével, hogy szétzúzza a rivális vásárlási szolgáltatásokat. Ezen a héten a vállalat nagyobb sikereket ért el, és sikerült visszavonnia egy 1,5 milliárd eurós uniós bírságot, amelyet az online hirdetésekért folytatott verseny akadályozása miatt hajtottak végre egy olyan viselkedési vitában, amely a cég szerint 2016-ban fejeződött be.

A vásárlási ügy egyike volt annak a négy ügynek, amelyek az EU versenypolitikai vezetője, Margrethe Vestager erőfeszítéseinek középpontjában álltak, hogy lecsapjanak a nagy technológiai vállalatok növekvő hatalmára. Eddig több mint 8 milliárd eurós bírságot szabott ki a Google-ra, és visszhangozta az Egyesült Államok Igazságügyi Minisztériumának javaslatát is, miszerint a Google reklámtechnológiai üzletágát fel kell osztani. Vestager évtizedes EU-s pályafutásának végéhez közeledik, helyét hamarosan a spanyol Teresa Ribera veszi át.

A Google készen áll arra, hogy csatlakozzon az Apple Inc.-hez és a Meta Platforms Inc.-hez a hivatalos DMA-panaszok kezelésében. A blokk először júniusban támadta az Apple alkalmazásboltjainak szabályait, majd figyelmeztetést adott ki a Meta előfizetési modelljéről az Instagram és a Facebook hirdetésmentes szolgáltatásaira. Éppen ezen a héten az Apple-t arra kényszerítették, hogy változtasson iPhone operációs rendszerén, hogy megfeleljen a szabályoknak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.