BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Döntött a Kúria: nem tudja kisiklatni a főváros a Gellérthegyi Siklót

Évek óta tervben van a Gellérthegyi Sikló építése, de a főváros mos ki akar bújni a beruházás alól. Azonban a Kúria szerint jogtalanul áll el a szerződéstől.

Ismét rendelkezik környezetvédelmi engedéllyel a Gellérthegyi Sikló, miután december 5-én a Kúria immár második alkalommal helyezte hatályon kívül az elsőfokú bíróság korábbi ítéletét és másodszor utasította azt új eljárás lefolytatására. Ez azt jelenti, hogy a projekt ismét rendelkezik azzal a környezetvédelmi engedéllyel, amely az összes további engedély alapját képezi – derül ki a Gellérthegyi Sikló Kft. csütörtöki közleményéből, mely azonban azt is jelzi, hogy a fővárosi vezetés azonban nem csak e környezetvédelmi, hanem a BKK résztulajdonában álló projektcég által megszerzett további öt engedélyt is sorban megtámadta, külön eljárások keretében.

citadella-19-BS, gellérthegy
A Citadella felújítása már elkezdődött a Gellérthegyen / Fotó: Bánkúti Sándor

Régi terv a Gellérthegyre menő sikló

A közlemény felidézi, hogy a már 1996-ban kijelölték a projekt nyomvonalát, majd 2004-ben jött létre egy projektcég, amelyben 25 százalék erejéig a Főváros is tulajdonos volt. 2009-ben új szerződés született, új magánbefektetőkkel, míg a főváros most már a BKK-n keresztül birtokolja 25 százalékos üzletrészét és beszállt az I. kerület is.

A Citadella felújításának indulásával 2020 júliusában született egy kormányrendelet, mely 

a teljes Gellérthegy megújítását célozta, ám időközben a budapesti vezetés a projekt kivégzéséről döntött, így a főváros igyekezett kitáncolni a beruházás mögül.

Azonban a Főváros elállását a szerződéstől a projektcég megtámadta és most a Kúria kimondta, hogy az jogtalan volt, így a szerződés továbbra is hatályos. Egy másik, a projekt sorsával kapcsolatos ügyben a közlemény szerint 2025 januárjában várható  tárgyalás. A Gellérthegyi Sikló Kft. számítása szerint a Sikló működésének első 35 éves ciklusában mai árakon megközelítőleg 30 milliárd forint bevételről mondott le a főváros. 

Mint írják, a Sikló megoldást jelentene a turistabuszok forgalmának problémájára is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.