A Wizz Air a legpontatlanabb légicég Nagy-Britanniában
A legpontatlanabb légitársaságok 2017-es listáján a magyar hátterű cég után
a Norwegian Air Shuttle lett a második, utána pedig a Vueling Airlines, a Thomas Cook Airlines és a BMI Regional következik.
A hétfői brit sajtóban közölt összesítés során 44 olyan légitársaságot vettek figyelembe, amelyek legalább kétezer menetrendszerinti járatot indítottak az Egyesült Királyság repülőtereiről tavaly. A késések átlagának megállapításakor minden járatot figyelembe vettek, azokat is, amelyek pontosan szálltak fel. A CAA nem veszi számításba viszont a törölt járatokat.
A legpontosabb a Scandinavian Airlines volt, a légitársaság gépei jellemzően csak hét percet késtek. A második helyre az Aer Lingus került, majd az Air France, az Alitalia és a Delta Airlines következik a sorban.
Az összes járatot és légitársaságot számításba véve 15 perc volt a késések átlaga 2017-ben a brit repülőterekről induló járatoknál.

A Wizz Air egyik szóvivője részben a repülőtéri infrastruktúrát, a forgalmas légteret és a tavalyi szokatlanul kemény telet okolta azért, hogy – mint fogalmazott – a légitársaság nagy-britanniai járatai jóval többet késtek, mint a többi országban. A The Guardian című lap szerint hozzátette, hogy intézkedéseket hoztak a késések csökkentése érdekében, többek közt
nyolc repülőgépet állomásoztatnak az Egyesült Királyságban, hogy kevésbé legyenek kiszolgáltatva az érkező járatok esetleges késésének.
A légitársaságokat tömörítő brit szövetség, a BAR UK ügyvezetője emlékeztetett arra, hogy a késések rendkívül nagy költségekkel járnak a társaságoknak, és a kormányzattal, a repülésügyi hatóságokkal, valamint a repülőterekkel együttműködve mindent megtesznek azért, hogy a minimálisra csökkentsék a késések rajtuk kívülálló okait is.
Az utasok a késés okaitól és mértékétől függően különböző ellátásra és kompenzációra jogosultak.
Eljárás indult a Wizz Air ellen
Fogyasztóvédelmi eljárást indított a Wizz Air ellen a fővárosi kormányhivatal – közölte a Miniszterelnökség csütörtökön. A légicég szerint az egyik beszállítónál történt meghibásodás okozott késéseket csütörtök reggel.