Az útdíjfizetési rendszer nem a szankcionálást, hanem a jogkövető magatartást ösztönzi.
VG
2018.08.22, 16:06
Megosztom a cikket
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. fejlesztésének köszönhetően egyre több útdíjbevallásban közreműködő cég tud kényelmi szolgáltatásokat bevezetni a fuvarozók számára. Ezek segítségével közvetlenül a járművezető telefonjára érkezhetnek olyan útdíjfizetéshez kapcsolódó eseményekről szóló jelzések, mint a fedélzeti egység meghibásodása, az alacsony fizetési egyenleg vagy a jogosulatlan úthasználat – olvasható a NÚSZ közleményében.
A NÚSZ szolgáltatásaihoz tartozik a bírságriasztás, amely figyelmezteti az érintetett, hogy még nem váltott jogosultságot az általa használt útra. Bizonyos lépésekkel a nagyobb összegű bírság kiszabása ilyenkor még elkerülhető. Egy másik példa az alacsony egyenlegről szóló értesítés, ami arról tájékoztatja az úthasználót, hogy lemerülőben van az útdíj rendezéséhez szükséges számlakerete.
Fotó: MTI Fotó: Krizsán Csaba
„Az egyedi, magyar e-útdíjrendszerünkön belüli fejlesztéssel újabb pontját teljesítettük annak a listának, amelyet korábban maguk a fuvarozói érdekképviseletek állítottak össze. Ezeket az észrevételeket a jövőben is figyelembe vesszük kényelmi szolgáltatásaink megvalósításakor” – mondta Bartal Tamás, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. vezérigazgatója.
A NÚSZ Zrt. az útdíjfizetés vonatkozásában nem a szankcionálást, hanem a jogkövető magatartásra ösztönzést és a bírság elkerülésében való segítségnyújtást tartja feladatának, ügyfélbarát szolgáltatásait is ennek tükrében bővíti. Az új fejlesztésre épülő szolgáltatás működéséről és igénybevételének feltételeiről a fuvarozók a bevallási közreműködőknél érdeklődhetnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.