Logisztika

Négymilliárdos fejlesztés indul a MÁV-nál

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium 3,6 milliárd forint értékű támogatási szerződést kötött a MÁV-Start Zrt. és a MÁV Zrt. alkotta konzorciummal az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) keretén belül.

Az „Infrastruktúra és gördülő állomány karbantartó szoftver és IT alkalmazás konszolidáció II. ütem” (INKA2) elnevezésű közlekedésfejlesztési projekt a cégcsoport-szintű gördülőállomány-karbantartás és az erőforrás-tervezés újratervezett üzleti folyamatait támogató integrált és konszolidált informatikai rendszer bevezetését tűzte ki célul. A másfél éves informatikai fejlesztés végrehajtására a vasúttársaság a DXC Technology Magyarország Kft.-vel szerződött.

A minisztérium a közel négymilliárd forint értékű, a Széchenyi2020 program keretében megvalósuló projekt bekerülési értékének mintegy 90 százalékára vállalt támogatási kötelezettséget.

A DXC Technology Magyarország Kft. nyílt, európai uniós értékhatárt elérő, egyfordulós közbeszerzési eljárásban nyerte el az INKA2 rendszer megvalósítását, amire 22 hónap áll rendelkezésre.

Fotó: MÁV-START

Az operatív program fő feladata az ország és a régióközpontok nemzetközi vasúti elérhetőségének javítása, ami szorosan illeszkedik a Nemzeti Közlekedési Stratégia és az Országos Vasútfejlesztési Koncepció céljaihoz is.

Az INKA programon belül induló INKA2 projekt célja, hogy a javítás, karbantartás, gyártás informatikai támogatásának magas szintre emelésével javuljon

  • a szolgáltatási színvonal,
  • a vasúti járművek műszaki állapota,
  • azok rendelkezésre állási szintje,
  • ezáltal a menetrendszerűség
  • és a kapacitások értékesítési lehetősége.
  • Hosszú távú igény, hogy az új rendszer a jelenleginél kisebb ráfordításokkal, hatékonyabban támogassa a MÁV-csoport céljainak elérését; csökkenjenek a folyamatokhoz kapcsolódó adminisztrációs terhek és a manuális munka mennyisége, növekedjen a járművek üzemkészsége, javuljon a folyamatokban résztvevő munkavállalók hatékonysága.

    Az INKA2 projekt tartalmilag az alábbi egységekből áll:

  • Gördülőállomány műszaki folyamatait támogató megoldás
  • a pályavasút műszaki tevékenységeit támogató integrált alaprendszerhez hasonló, ahhoz illeszkedő, illetve illeszthető informatikai rendszer bevezetése a járműállomány műszaki feladatainak támogatására;

  • Az erőforrások (személyzet és jármű) tervezését támogató informatikai megoldás,
  • ami segíti a személyzet munkaidő-beosztásának elkészítését és a vasúti járművek beosztásának tervezését, akár azonnali beavatkozást is lehetővé téve;

  • Logisztikai funkciókat támogató informatikai megoldás
  • a logisztikai folyamatokhoz kapcsolódó igénykezelés a MÁV-cégcsoport beszerzési és számla feldolgozási rendszerének felhasználói számára, valamint az INKA1 megoldáshoz illeszkedő műszaki területre kiterjesztett raktári funkciók);

  • Adattárház jellegű funkciókat (rugalmas riportkészítő) támogató informatikai megoldás
  • Ez olyan riportrendszer kialakítását jelenti, amely naprakész, hiteles adatokat, információkat szolgáltat a megfelelő időben, helyen, feldolgozottsággal, mennyiségben és formában, könnyen kezelhető, gyors elemző eszközt ad a szakmai felhasználók kezébe, segíti a felső- és operatív vezetést, valamint a belső kontrollinggal foglalkozó munkatársakat a döntések megalapozásában és a tájékozódásban, illetve támogatja a kapacitás-tervezést és az erőforrások felhasználásának optimalizálását, ezzel a szükséges strukturális fejlesztési lehetőségek feltárását és a minőség fejlesztését.

    informatikai fejlesztés vasút INKA2 fejlesztés MÁV IKOP
    Kapcsolódó cikkek