Új szolgáltatót kapott a fővárosi tömegközlekedés, miután a B Euro Car Kft. nyerte el a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) tavaly májusban meghirdetett tenderét. A BKK felhívása közforgalmú autóbuszvonalak üzemeltetésére szólt bruttó költségtérítéssel, szolgáltatási keretszerződés keretében.
A pályázati dokumentációban 1,38 millió (120 százalékos opcióval) éves vonali kocsikilométer szerepel – ez járművenként átlagosan 69 ezer vonali kocsikilométer 10 százalékos opcionális volumennel –, amelyet húsz új (másik húsz darab opciósan lehívható) beszerzésű szóló autóbusszal kell teljesítenie a nyertesnek.
A konkrét vonalakról nincs információ, a kiírásban csupán az olvasható, hogy az ajánlatkérő döntése értelmében bármely budapesti viszonylat lehetséges a közigazgatás területén belül. A B Euro Carnak a menetrend szerinti járatokhoz magának kell biztosítania a járművek mellett a személyzetet is. A buszok típusát nem hozták nyilvánosságra, ám több szakmai fórumon is valószínűsítik, hogy
Isuzu Citiport modellekről van szó.
Ha az információ helytálló, akkor újabb márka gazdagítja a jövőben az eddig is már meglehetősen színes budapesti buszos flottát.
A szerződés időtartama az előzetes kiírás szerint 96 hónap, amely további 24 hónappal meghosszabbítható a felek közös megegyezésével. A teljesítés minden bizonnyal az idén augusztustól indul, ekkor jár le ugyanis az a 48 hónapos megállapodás, amelyet erre a feladatra a VT-Arriva Kft.-vel kötött a BKK még 2014-ben.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja!