Tizennégymillió forintra bírságolta a reptéri járatára szóló jogtalan jegyértékesítés miatt a Budapest Főváros Kormányhivatala a Budapesti Közlekedési Központot(BKK).
A szellemjárat ügyében indított vizsgálatról még október elején számoltunk be, amikor is a kormányhivatal közleményében megírta:
eljárást indítanak, mivel a fogyasztóvédelmi főosztályra közérdekű bejelentés érkezett a BKK járataival kapcsolatban.
A BKK a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és a Deák Ferenc tér között közlekedő, 100E jelzésű járatát a koronavírus-járvány miatt nem üzemelteti, ennek ellenére a vonaljegyeket továbbra is értékesítette, megvásárolhatók voltak a jegyautomatákból és a mobiljegy-alkalmazáson keresztül is.
Budapest Főváros Kormányhivatala 14 millió forint bírságot szabott ki jogsértés miatt a Budapesti Közlekedési Központ Zrt.-vel szemben,
amiért a társasága a reptéri 100E jelzésű járatára úgy értékesített menetjegyet április és október között, hogy azt a koronavírus-járvány miatt nem üzemeltette.
Kifejezetten méltányos az összeg, hogyha azt vesszük alapul, hogy az eddigi információk alapján az utasok 16 ezer jegyet vásároltak a nem létező járatra, amellyel a fővárosi fenntartású közlekedési központ 14 millió forintos kárt okozott a vásárlóknak.
A fogyasztóvédelmi eljárás megállapította, hogy a BKK tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a fogyasztókkal szemben, mely során több mint 14 millió forinttal károsította meg a vásárlókat. A közlekedési vállalat akkor járt volna el megfelelően, ha az érintett járat közlekedtetésének felfüggesztésekor a jegyek értékesítését is felfüggesztette volna.
Eljárás indul a BKK ellen a reptéri szellemjáratok miatt
Eljárást indított a Budapesti Közlekedési Központtal (BKK) szemben Budapest Főváros Kormányhivatala a jelenleg nem működő repülőtéri, 100E jelzésű buszjáratra szóló jegyértékesítése miatt. A kormányhivatal közleményében azt írta: az eljárást az után indították, hogy a kormányhivatal fogyasztóvédelmi főosztályára közérdekű bejelentés érkezett.