Logisztika

A V-Híd fiatalítja meg a Szeged és Röszke közötti vasútvonalat

Mintegy negyvennégymilliárd forintból újítja fel és teszi teherfuvarozásra is alkalmassá a V-Híd Zrt. a Szeged és Röszke közötti vonalat.

A V-Híd Zrt. újíthatja fel a Szeged–Szabadka vasútvonal magyarországi szakaszát, a beruházás mintegy 44 milliárd forintba kerül – derült ki az uniós közbeszerzési értesítőből. A hirdetményt azután tették közzé, hogy a Magyar Államvasutak (MÁV) megkötötte a vállalkozói szerződést a kivitelezővel. A munka januárban kezdődhet.

A beruházás révén a Szeged és Szabadka közötti vasúti menetidő negyven perc lesz.

Fotó: NIF (Illusztráció)

A beruházónak a meglévő pálya elbontása után 12,8 kilométer új sínpárt kell megépítenie.

A várható tehervonat-forgalom miatt nagy teherbírású, úgynevezett 60-as rendszerű vágányt terveznek. A beruházás része a villamosítás, a teljes biztosítóberendezés korszerűsítése, a távközlési rendszer kiépítése, valamint a keresztező és párhuzamos közutak fejlesztése. Épül egy külön szintű csomópont is az 5-ös számú főút csatlakozásában. A szegedi forgalomirányítási központot átköltöztetik, Röszkén magasperont és esőbeállót létesítenek, Szeged-Szentmihályon pedig megálló épül.

A mintegy száz kilométeres vonal a két ország határterületeinek fontos városai között teremt közvetlen kapcsolatot, ám jelenleg a szerbiai és a hazai szakaszán is szünetel a személyszállítás. A beruházás már csak az is fontos, mert a Budapest– Belgrád vasútvonal felújítása idején ez a – 150-es számú – vonal lesz Szerbia felé az egyetlen csatlakozás. A munka hamarosan megkezdődhet. A tervek szerint a kétvágányú, a jövőben tehervonat-forgalomra is alkalmas pálya 2023-ra készülhet el.

A V-Híd számos más vasúti projektben érdekelt.

Nemrég fejezte be a munkát a százas vonalon a hiányzó nyolc kilométeres Ebes–Debrecen szakaszon, de részt vett a dél-balatoni vasútvonal második ütemében is. Jelenleg a Püspökladány–Ebes és a Kelenföld–Százhalombatta vonal felújításán dolgozik. A két szakasz átadására várhatóan jövőre kerül sor.

Gyorsforgalmi kapcsolat Sopron és Győr között

Birtokba vehetik az autósok az M85-ös gyorsforgalmi út Sopron-kelet és Csorna-nyugat közötti szakaszát – közölte a beruházó NIF Zrt. A 153,2 milliárd forint költségvetési forrásból megvalósult beruházással a menetidő 45 percre csökken a két város között. Az 51 kilométeres, új, négysávos út kialakításán a Strabag, a Belfry, a Swietelsky, az EuroAszfalt, a Betonútépítő, a Dömper és a Subterra-Raab dolgozott. A legutóbb, 2017-ben átadott Csorna-nyugat csomóponttól Sopronba harminc perc alatt lehet eljutni.

 

Szabadka Szeged MÁV NIF Zrt.
Kapcsolódó cikkek