BUX 51,494.49
+0.70%
BUMIX 4,166.75
-0.03%
CETOP20 2,378.89
0.00%
OTP 17,190
+1.48%
KPACK 7,500
0.00%
0.00%
+0.97%
-1.54%
0.00%
ZWACK 16,700
0.00%
0.00%
ANY 1,560
+1.63%
RABA 1,285
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
+1.19%
0.00%
0.00%
0.00%
+0.67%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,668
+0.30%
-1.00%
ALTEO 2,100
-2.33%
0.00%
0.00%
EHEP 1,595
0.00%
0.00%
0.00%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.12%
0.00%
0.00%
SunDell 39,400
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
-1.46%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 4,600
0.00%
0.00%
NAP 1,169
+4.38%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Logisztika

Vitézy: Elkészült, és bejártuk az új Duna-hidat

Az új hídszerkezeten vezet majd át a Déli Körvasút harmadik vágánya idén tavasztól, az első vonat április végén haladhat majd át rajta.

Február végén elkészült a Déli összekötő vasúti Duna-híd új, harmadik hídszerkezete, ahol rövidesen megkezdődik a vágányok építése is – mondta a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) Facebook-videójában Vitézy Dávid.

Fotó: NIF Facebook-oldala

Az új hídszerkezeten vezet majd át a Déli Körvasút harmadik vágánya idén tavasztól, az első vonat április végén haladhat majd át rajta.

Jövő év végéig pedig a meglévő két hidat is újra cserélik.

A fejlesztés részleteiről az új hídszerkezetet bejárva Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója és Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató helyettese számolt be.

Köszönöm mindenkinek, aki tervezőként, beruházóként, mérnökként, kivitelezésen dolgozóként ezen a csodálatos projekten dolgozik

- mondta Vitézy Dávid.

Fontos pillanat ez, hiszen 68 év óta először bővül a Dunán átívelő vasúti kapacitás a hídon, 2-ről 3 vágányosra bővítjük a körvasutat. Erre szükség is van: nem csak a legfontosabb transzeurópai korridor és dunai átkelési pont ez, hanem a budapesti elővárosi forgalomban is egyre nagyobb szerepet kap a jövőben a Déli Körvasút.

A Déli Körvasút fejlesztése lehetővé teszi, hogy óránként 8-10 elővárosi vonat járjon irányonként a hídon, így a vonatok például Székesfehérvártól Hatvanig, Tatabányától Monorig vagy a jövőben a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérig járhatnak, összekapcsolva nem csak a régiót, de megteremtve a Budapest elővárosai és külső kerületei között is a kapcsolatot – ehhez a Déli Körvasút beruházás nélkül ma a kapacitás és a Budapesten belüli új megállók is hiányoznának – mondta a BFK vezére.

Kapcsolódó cikkek