Logisztika

Néhány éven belül meghódítaná Kínát a VW

Ambiciózus célokat tűzött ki a konszern helyi vezetője.

A Volkswagen (VW) az elektromos meghajtású gépkocsik kínai piacán elért 3-4 százalékos részesedését már az idén 10 százalék fölé, két-három éven belül pedig legalább 15 százalékra növeli – nyilatkozta a konszern helyi vezetője, Stephan Wöllenstein a Sanghaji Autószalon megnyitásának előes­téjén. Mint mondta, már tradíció a német autógyártónál, hogy később érkezik, de annál nagyobb erővel robban be a technológia élvonalába.

A VW-nek tavaly a benzines autók értékesítéséből 15 százalékos szelet jutott a világ legnagyobb autópiacán.

Sanghajban mutatja be egyébként a cég az ID.6 villanyautó-család zászlóshajóit, az ID.6 X és az ID.6 Crozz elnevezésű SUV-okat, amelyektől a társaság menedzsmentje a kínai piacot eddig uraló Teslához való felzárkózást várja. A tervek szerint az év végéig legalább százezer e-autót adnának el a távol-keleti országban, ahol legkésőbb 2024-ben piacvezetővé válnának.

Az ambiciózus célkitűzések megvalósítása érdekében a wolfsburgi óriás Kínában 15 milliárd eurót fektet az e-mobilitásba a következő négy évben

– hangsúlyozta Wöllenstein.

Fotó: JOHANNES EISELE (Photo by JOHANNES EISELE / AFP

Ugyanakkor a villamos meghajtású SUV-okra épülő expanzió terve felbőszítette a környezetvédő szervezetek egy részét.

A Greenpeace szerint egy csaknem öt méter hosszú városi terepjáró még elektromos motorral is környezetszennyező. Az emberi jogi NGO-ok pedig azt rótták fel a konszernnek, hogy egyik üzeme a Hszincsiang-Ujgur régióban működik, ahol átnevelő táborokba deportálják a helyi etnikai kisebbséget. Ez utóbbi kritikára azonnal reagált Wöllenstein, kiemelve, hogy a VW saját magatartáskódexe szerint kizárt a kényszermunka, illetve egyetlen kisebbségi munkavállaló sem szenvedhet náluk semmiféle hátrányt.

Wöllenstein amúgy kitért a globális autópiacot sújtó félvezetőhiányra is. Úgy látja, a probléma még 2021-ben is fennáll majd. Egyetért vele Ferdinand Dudenhöffer szakértő is, aki szerint csak az új üzemek felépülése oldhatja meg a válságot, az pedig még évekig eltarthat, bár Kína ezen a területen is egyfajta lokomotívvá válhat – már tervezik a „csipszövetség” létrehozását.

Önvezető Tesla ütközött fának

A balesetben két férfi meghalt.

 

önvezető autó Stephan Wöllenstein elektomos autó kínai gazdaság Volkswagen Tesla
Kapcsolódó cikkek