Logisztika

A 125 éves földalattiról nyílt időszaki kiállítás

A közösségi közlekedés múltja iránt érdeklődők igazán autentikus környezetben emlékezhetnek meg a népszerű „kisföldalatti” 125. születésnapjáról, hiszen a Földalatti Vasúti Múzeum a metró építésénél lezárt alagútszakaszban került kialakításra 1975-ben.

A kiállított muzeális járművek mellett tárgyi emlékek, eredeti dokumentumok, tervrajzok, térképek, fotók és modellek kalauzolnak végig az 1896 óta működő MillFAV történetén.

Fotó: BKV

Az állandó kiállításhoz szervesen kapcsolódik az év végéig látható új időszaki tárlatunk, amely további érdekes információkkal, történetekkel, korabeli képekkel egészíti ki a nosztalgiaélményt.

Megtudhatják például, hogy a vonat eredetileg a Hősök tere mögött bukkant a felszínre, vagy hogy milyen díszes lejárócsarnokokat emeltek az állomások fölé. Ezen kívül megismerhetjük a korabeli kocsivezetők, kalauzok, ellenőrök világát, és az első járműtípusokat, amelyek 1973-ig közlekedtek.

Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója a kiállítás megnyitóján kiemelte:

az 1896-ban átadott MillFAV a világ első elektromos hajtású felszín alatt futó vasútja volt.

A mai Budapest születésének korszaka volt ez – hazánk a világ élvonalába tartozott az új közlekedési eszközök bevezetésével.

Fotó: BKV

1870-ben adták át a Siklót, amely szintén a világörökség része, pár évvel később a fogaskerekű, harmadikként a világon, és szintén az első között 1887-ben indult meg Budapesten a villamosközlekedés.

A újonnan megnyílt időszakos kiállítás a június 26-i Múzeumok Éjszakáján is látható lesz.

kisföldalatti Metro BKV földalatti
Kapcsolódó cikkek