A MÁV-Start szeptember Eurosprinter mozdonyokat bérelne az Akiem lízingcégtől az iho.hu értesülése szerint, a tárgyalások még folynak. A vasúttársaság a szakportál érdeklődésére megerősítette, hogy rövid távú megoldásokra is szüksége van a járműhiány enyhítésére.
A nagy teljesítményű fővonali villanymozdonyok a franciaországi lízingcég magyarországi leányvállalatának bevonásával érkeznének. Hivatkozott válaszában a MÁV-Start jelezte, hogy járműhiánnyal küzd, a helyzet pedig különösen súlyos a mozdonyállomány esetében. Igaz, hogy a MÁV–Volán-csoport rendelkezik hosszútávú járműbeszerzési stratégiával, amelynek része 115 mozdony beszerzése is, de a beszerzést lassítja a forráshiány.
A rövid távú megoldások érdekében jelenleg is folyik a döntéselőkészítés a társaságnál, amely minél előbb, minél kedvezőbb feltételekkel kíván újabb mozdonyokat szolgálatba állítani.
A 115, Siemens gyártmányú Vectron-mozdony vásárlására vonatkozó keretmegállapodás 2022 áprilisában született, az pedig, hogy ebből egyelőre nem lesz semmi, már tavaly május óta ismert.
A mozdonyhiányról és a hazai kötöttpályás járműbeszerzési a Világgazdaság a közelmúltban írt a stratégiáért felelős kormánybiztos, Mosóczi László nyilatkozata alapján. Az interjúban Mosóczi László elmondta, hogy az idén lesz hatvanéves a társaság első V43-as Szili (szilícium egyenirányítós) mozdonya. Az iho.hu most arról számolt be, hogy a MÁV-Start villamosmozdonyok átlagos kora 43 év. A vontatási feladatok dandárja
- az idén idestova ötvenéves átlagos korú V43-asokra hárul,
- a V63 (630) sorozatú Gigantok 37 évesek,
- míg az első korszerű villanygép sorozat, a kétáramnemű 470-esek, a Teknők tíz példánya is túl van már húszon.
Bár a mozdonyok java be van vonva a fenntartásba, nem mind adható ki feltétlenül a forgalomba.