Ennyibe kerül az elektromos rollerek kötelező biztosítása
A gépjármű-felelősségbiztosítás szabályozásának változásával már az elektromos rollerek, illetve segwayek sem közlekedhetnek a forgalomban kgfb nélkül. A biztosítások alap esetben egy évre szólnak, de akár egy hónapra is megköthetők.

A legtöbb biztosítónál a biztosítás díját nagymértékben befolyásolja az üzembentartó kora, vagy az a terület, ahol a rollert használja.
Milyen rollerre kötelező kgfb-t kötni?
Az elektromos rollerekre akkor kell gépjármű-felelősségbiztosítást kötni, ha
- a jármű 25 kilogrammnál nem nehezebb és tervezési sebessége legalább 25 kilométer per óra,
- a jármű 25 kilogrammnál nehezebb és a tervezési sebessége legalább 14 kilométer per óra.
Fontos, hogy a kötelező kgfb csak az elektromos rollerekre vonatkozik, a kizárólag emberi erővel hajtott járművekre nem.
A gördeszkások, elektromos rásegítéssel működő kerékpárok tulajdonosai és a mozgáskorlátozottak által használt e-mopedek tulajdonosai fellélegezhetnek.
Készül az új KRESZ – kiderült, milyen területeken jöhet változásÖt fő témakörben zajlik a KRESZ megújítása. Ha minden a terv szerint halad, a parlament már a tavaszi ülésszakban szavazhat a KRESZ módosításáról. |
A jogszabály a biztosítások esetében az üzembentartót jelöli meg, mint a biztosítás megkötésének kötelezettje, de ez nyilvánvalóan nem értelmezhető az olyan rendszám nélküli járművek esetében, mint az elektromos rollerek. Ennek a joghézagnak a kiigazítására került a törvénybe az a fordulat, hogy a nyilvántartáson kívüli járművek esetében a használót kell üzembentartónak tekinteni. Ez azt jelenti, hogy ha valaki nem a saját rollerét használja, a büntetés akkor is terheli. Július 16-tól már csak biztosított elektromos rollerekkel lehet közlekedni az utcán.
A biztosítók bajba kerültek
A biztosítók egyébként érdekes helyzetbe kerültek, amikor meg kellett határozniuk az ezen eszközökre vonatkozó díjtarifákat.
Bár a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról szóló 2009.évi LXII. törvény módosításit hónapokkal korábban kihirdették, a vonatkozó minisztériumi rendelet, ami tisztázná, hogy pontosan milyen járművekre kell alkalmazni az új szabályt, a mai napig nem érkezett meg.
A biztosítók egy része ezért egyszerűen egyéb kategóriában kezeli ezeket a járműveket, hogy a törvénynek valahogy mégis megfeleljen. Ez a kategória viszont magasabb díjazású.
Várhatóan amint a szaktárca pontosítja a jogszabályi elvárásokat a biztosítók változtatni fognak az eddig meghirdetett kgfb díjait.


