A régióban 2020–2021-ben vehet lendületet az elektromos és hibrid hajtású autók gyártása, ezek a modellek már meg is jelennek az autógyártók előzetes terveiben. Tavaly a térség öt országában, Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Romániában és hazánkban összesen 3,8 millió autót gyártottak. Ez a szám a PricewaterhouseCoopers (PwC) elemzőcég várakozásai szerint 2021-re 4,6 millióra növekedhet – derült ki a Nagyszombaton tartott autóipari konferencián. A szlovákiai Peugeot-Citroen üzemben tartott rendezvényen Christoph Stürmer, a PwC vezető elemzője elmondta, hogy a jövőben érkező alternatív hajtásláncok összetettebb gyárakat igényelnek majd. Három év múlva már 42 ezer hibrid, 100 ezer hálózatról is tölthető, úgynevezett plug-in hibrid és 79 ezer elektromos hajtású autó készülhet.
„Az autópari megatrendek közül az autómegosztás, az alternatív hajtás és az önvezetés emelkedik majd ki a jövőben. Ezekre a klímaváltozás és a városi lakosság arányának növekedése lehet nagy hatással” – mondta Stürmer. A következő évtizedek autóhasználói négy csoportra oszthatók. Az első csoportba azok tartoznak majd, akik maguk vezetik a saját autójukat. Lesznek, akik közösségi autót vezetnek, akik saját önvezető autót használnak és akik önvezető közösségi kocsikkal közlekednek. A PwC számításai szerint egy saját tulajdonú autó költsége kategóriától függően 1-1,4 euró lesz kilométerenként, míg egy megosztotté mindössze 20 eurócent. Ez nagy hatással lehet az autóhasználói szokásokra. A PwC víziói szerint a saját tulajdonú, ember által vezetett autók aránya a mostani csaknem 100 százalékról 2030-ra 50 százalék környékére csökkenhet a teljes járműállományban. Az önvezető és megosztott autók megjelenését a 2020-as évek közepére teszik, és csaknem 30 százalékos arányt érhetnek majd el tíz év alatt.
A használt autók piaca fokozatosan el is tűnhet az önvezetéssel, mert az autókat a lehető legtovább használják majd, és eladás helyett újrahasznosítják őket az életciklusuk végén. Az európai közlekedésben összesen megtett tavalyi 4800 milliárd kilométer 2030-ra 5900 milliárdra emelkedhet. A saját tulajdonú autók átlagosan 13 230 kilométert futnak majd, a megosztott járművek pedig 93 ezret.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.