BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Botrány után új vezető került a WPP élére

A WPP a társaság vezetésében eddig is részt vevő 51 éves Mark Readet nevezte ki vezérigazgatónak tegnap Martin Sorrell helyére – írja a CNBC. A cégalapító Sorrell bukását a munkatársai által megfogalmazott, de általa tagadott vádak okozták, amelyek szerint a vezetési stílusa nem csupán erőszakos volt, hanem egyenesen kegyetlen, s céges pénzből élte világát a londoni vörös lámpás negyedben. Readnek tehát először is le kell csillapítania a kedélyeket. A WPP nagyszerű vállalat, kivételes emberekkel és a cég munkáját magasra értékelő ügyfelekkel – nyilatkozta bemutatkozásként.

A WPP-t jól ismerő források szerint Read lesz a megfelelő ember a posztra, hisz eddig ő vezette a cég digitális ügynökségét, a Wundermant, továbbá 2006–2015 között a társaság igazgatóságának is a tagja volt, ezért van rálátása a vállalat szerteágazó tevékenységére. Readet tekintették mindig is a legesélyesebb belső pályázónak az első számú vezetői tisztségre: amióta 1989-ben állásért jelentkezett a WPP-nél, az említett feladatkörökön túl foglalkozott már a cég stratégiájával, s felelt az ügyfelek megtartásáért is. Mark Readnek azonban egy olyan korszakban kell bizonyítania a rátermettségét a 16 milliárd fontot (5800 milliárd forint) érő vállalat élén, amikor az óvatos ügyfelek az utolsó elköltött pennyről is tudni akarnak, s amikor olyan új versenytársak törnek be a reklámpiac területére, mint a Facebook, a Google vagy a Deloitte. A cég részvényei stagnáltak hétfőn Londonban.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.