Egy tabut döntöttek le az olaszok, amikor az Alfa Romeo első szabadidő-autóját bemutatták. A rajongók lelkesedtek érte, pedig az igazi nagy dobás még hátravolt. A Quadrifoglio-kivitel premierjét későbbre időzítették, majd a Giulia QV-hez hasonlóan kategóriaelső nürburgringi köridőt értek el, ami egy Év Autója logónál is jobban mutat a katalógusban. A Stelvio QV-vel 7’51,7”-es köridőt értek el. Ilyen jól csengő számokból van még bőven a Stelvio QV adatlapján. A Ferrari-eredetű, 2,9-es, V6-os biturbó benzinmotor 510 lóerős, nyomatéka 600 newtonméter, 3,8 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer per órás tempóra, végsebessége 283 kilométer per óra. Még a 3,6 kilogramm per lóerős súly per lóerő aránya is kedvező, pedig a tömege 1,8 tonnánál is több, ráadásként a tengelyenkénti súlyelosztása is ideális, 50-50 százalék.
Mindez sokat sejtet, mégsem árul el mindent az autóról, a Drivingcampen megrendezett bemutató néhány gyors körén tudtunk meg többet róla. Lehet, hogy ellentmond a józan észnek, de a Stelvio QV nemcsak utoléri, hanem bizonyos szempontból túl is szárnyalja testvérét, a Giula QV-t. Ahogy beindul a motor, és a gázra lépünk, hirtelen ledobálja a kilókat, és feledteti magas építését a csúcs Stelvio. Onnantól már csak a sportos üléspozíció, a közvetlen kormányzás, a kanyarokat a legnagyobb természetességgel maga alá gyűrő futómű és a fémesen üvöltő motor mellbevágó teljesítményleadása tűnik fel.
A szerkezet mechanikus összhangja pazar, együtt olyan harmonikus egészet alkot, amelyből kiderül: ebben a formájában mutatja meg az igazi arcát a Stelvio. Kronológiai sorrendben végighaladva a legújabb modelleken jól látszik a fejlődés, még a hasonló műszaki alapokra épülő Giulia QV-hez képest is összeszedettebb az újdonság tudása. Repertoárjában Q4 összkerékhajtás, irányított nyomatékelosztás, aktív felfüggesztés és integrált, elektromechanikus fékrendszer is szerepel. Utóbbival szereztük a próba egyetlen negatív élményét, ugyanis az új technológia sajátos pedálérzete miatt nem a megszokott ütemben lassít az autó, ami elsősorban nyugodt tempó mellett feltűnő. Nagyobb igénybevétel mellett a gyáriak ígéretéhez hűen azonnali, a korábbinál precízebb reakciót és a Stelvio tudásához méretezett fékhatást tapasztaltunk, ráadásul vészfékezés esetén már a pedál visszarúgásával sem kell számolni. Szintén a versenypályán érvényesül a nyolcfokozatú automatikus váltó Race üzemmódban 150 ezredmásodperces kapcsolási ideje. Közúton az Advanced Efficiency állás biztosítja az észrevétlen és takarékos működést, hiszen ha kell, a Stelvio QV a higgadt családi autó szerepét is képes betölteni. A belsőt meghatározó karbonelemek azonban a vállunkon ülő kis ördögként csábítanak egy újabb gyors körre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.