Egy ideje már azon sem lepődünk meg, ha egy középkategóriás modellt 1,4-es motor hajt, az Alfa viszont nem állt be a sorba, a Giulia bázisbenzinese 2,0 literes, és nem mellesleg 200 lóerős a teljesítménye. Hangjával ugyan nem lopja be magát a szívünkbe a turbós gépezet, de 6,6 másodperc alatt eléri a 100 kilométer per órás sebességet, ami szép teljesítménynek számít. Villámgyorsan reagál a gázadásra, és pillanatok alatt eléri a megengedett legnagyobb tempót.
Egyszerű fizika az egész: a Giulia tömege ugyanis ezzel a motorral alig haladja meg az 1,4 tonnát. Bár 4,64 méteres hosszával a kisebb középkategóriások közé tartozik, ez a tömeg manapság mégiscsak a nagyra nőtt kompaktokra jellemző. A „pillesúly” érződik is, a közvetlen kormányzás, a merev karosszéria, a feszes futómű és a gyorsan kapcsoló, nyolcfokozatú, automatikus váltó megerősíti, hogy vezethetőség tekintetében maradandót alkotott az Alfa. A hajtási befolyást hírből sem ismeri a Giulia, és ahogyan fűzzük vele a kanyarokat, gyorsan egyértelmű lesz, az élményfaktor nagyon is rendben van.
Ami azt illeti, ha már benzinmotorról van szó, pöröghetne többet. Az 58 literes üzemanyagtartály és a 10,1 literes tesztátlag azt adja ki, hogy nem ez a Giulia család hatótávbajnok modellje. A hátsókerék-hajtásból adódó vaskos kardánalagúttal, a szűk csomagtérnyílással és a hátsó fejtérrel sem szerez jó pontokat, de négy átlagos termetű utasnak kényelmes az autó. Az sem mellékes, hogy szívhez szóló részletekből nincs hiány, a Ferrari stílusú fix váltófülek és a kormányon lévő indítógomb miatt le sem tagadhatná származását. Azonban bármennyire is formás és élvezetes a Giulia, az extralistája, pontosabban a fejlett vezetéstámogató rendszerek hiánya mutatja, lesz dolga az Alfának a frissítéskor. Kifejezetten meglepő, hogy full LED-es fényszórók felárért sem rendelhetők egy középkategóriás modellhez. Ami az árakat illeti, a 10,491 millió forintos ár abszolút versenyképes, csak összehasonlításképpen: egy Volkswagen Passat 1,5-es benzinessel és automatikus váltóval 10,1 milliótól kapható. Bár az Alfa benzinese nem tartozik a legtakarékosabbak közé, nyilván sokakat elgondolkodtat, hogy azonos felszereltség esetén 700 ezerrel olcsóbb a 190 lovas, 2,2-es dízelnél.
A Giulia nem a hatalmas helykínálatról vagy a szofisztikált technikai megoldásokról szól. A hangja nem sportos, ám jó erőben van a 2,0 literes benzines. Középpontban a vezető: a Giulia a szegmens egyik legközvetlenebb modellje. Kombi nem készül a Giuliából, így be kell érni a 480 literes raktérrel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.