BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Beszállna a Metróba az Alibaba

A fizikai piacon is szorosra fűzné kapcsolatát a német Metro nagykereskedelmi óriás és az online piac egyik éllovasa, a kínai Alibaba. A Jack Ma alapította vállalatot sürgeti az idő, ha nem akar lemaradni a helyi piac kiszolgálásáért vívott versenyben, mivel tavaly az internetes szolgáltatások kínai éllovasa, a Tencent lépéselőnybe került azzal, hogy együttműködési szerződést kötött a francia Carrefour-lánccal. A Tmall, Taobao és a frissáru-házhozszállítást kínáló Ele.me internetes áruházak mellett a tavalyelőtt magát 2,9 milliárd dollár erejéig a piacvezető hipermarketláncba, a Sun Artba bevásárló Alibaba pozícióját nagyban erősítené a Metro 95 egységből álló kínai hálózatának átvétele. Erre most lehetősége is nyílik, a teljes átszervezés alatt álló Metro ugyanis sorra válik meg a fő sodorvonalából kilógó érdekeltségeitől. Már eladták a Kaufhof áruházláncot a kanadaiaknak, kiszervezték a Ceconomy nevű cégbe a MediaMarktot és a Saturnt, és most a veszteséges Real kiskereskedelmi hálózatukra keresnek vevőt. Olaf Koch, a Metro vezérigazgatója mindenesetre értésre adta, hogy a nyereséges kínai érdekeltségüket érintő változtatások nem sürgetők ugyan, de időszerű áttekinteniük az ottani partneri kapcsolataikat. E téren az Alibaba előnyt élvez, hiszen kettejük együttműködése az online kereskedelemben hosszú múltra tekint vissza. Az ügylet nyélbeütését felgyorsíthatja, hogy a Reuters híre szerint Daniel Kretinsky cseh és Patrik Tkac szlovák üzletember EPGC nevű befektetési társasága márciusra elkészül a Metro teljes átvételére vonatkozó pénzügyi ajánlatával.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.