A fizikai piacon is szorosra fűzné kapcsolatát a német Metro nagykereskedelmi óriás és az online piac egyik éllovasa, a kínai Alibaba. A Jack Ma alapította vállalatot sürgeti az idő, ha nem akar lemaradni a helyi piac kiszolgálásáért vívott versenyben, mivel tavaly az internetes szolgáltatások kínai éllovasa, a Tencent lépéselőnybe került azzal, hogy együttműködési szerződést kötött a francia Carrefour-lánccal. A Tmall, Taobao és a frissáru-házhozszállítást kínáló Ele.me internetes áruházak mellett a tavalyelőtt magát 2,9 milliárd dollár erejéig a piacvezető hipermarketláncba, a Sun Artba bevásárló Alibaba pozícióját nagyban erősítené a Metro 95 egységből álló kínai hálózatának átvétele. Erre most lehetősége is nyílik, a teljes átszervezés alatt álló Metro ugyanis sorra válik meg a fő sodorvonalából kilógó érdekeltségeitől. Már eladták a Kaufhof áruházláncot a kanadaiaknak, kiszervezték a Ceconomy nevű cégbe a MediaMarktot és a Saturnt, és most a veszteséges Real kiskereskedelmi hálózatukra keresnek vevőt. Olaf Koch, a Metro vezérigazgatója mindenesetre értésre adta, hogy a nyereséges kínai érdekeltségüket érintő változtatások nem sürgetők ugyan, de időszerű áttekinteniük az ottani partneri kapcsolataikat. E téren az Alibaba előnyt élvez, hiszen kettejük együttműködése az online kereskedelemben hosszú múltra tekint vissza. Az ügylet nyélbeütését felgyorsíthatja, hogy a Reuters híre szerint Daniel Kretinsky cseh és Patrik Tkac szlovák üzletember EPGC nevű befektetési társasága márciusra elkészül a Metro teljes átvételére vonatkozó pénzügyi ajánlatával.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.