Erősen csökken az amerikai befolyás Kínában – legalábbis az okostelefon-piacon, ahol az Apple látványosan visszaesett, miközben a Washington által biztonsági szempontok miatt támadott Huawei előretört. Az IDC piackutató felmérése szerint 2018 utolsó negyedében iPhone-okból 19,9 százalékkal kevesebb fogyott, mint egy évvel korábban, miközben a Huawei 23 százalékos pluszt mutatott fel a negyedévben az egyébként 9,7 százalékkal, 103 millió darabosra zsugorodó kínai piacon. Más kérdés, hogy a piackutatók már csak a tendenciákat tudják felvázolni, amióta ősszel az Apple úgy döntött, hogy semmilyen adatot nem publikál az eladott készülékek darabszámáról. Az IDC így csak kereskedői becslésekre hagyatkozhat, s ennek alapján lőtték be az Apple év végi piaci részesedését 11,5 százalékra – ennyire csökkent az egy évvel korábbi 12,9 százalékról. Elemzők a visszaesést a kínai fizetőképes kereslet beszűkülése mellett az iPhone-ok túlárazottságára, valamint a kínai rivális termékek minőségjavulására vezették vissza. Hasonló okok miatta a globális piacvezető Samsung is a futottak még kategóriába sorolható. A legrosszabbul a tavaly a tőzsdére lépő Xiaomi járt, forgalma a harmadával esett vissza.
Indiában viszont továbbra is piacvezető a Xiaomi, az év végi állás szerint 28,9 százalékkal, majd a Samsung és a Vivo következik 22,4, illetve 10 százalékkal. Az első ötbe a Realme és az Oppo került még be, a Huawei helyezéséről nincs hír. A Counterpoint piackutató az Apple mélyrepüléséről számolt be, a negyedéves eladás 25 százalékkal, míg a teljes éves forgalom 47 százalékkal, 1,7 millió darabra zuhant.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.