BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csökkenő forgalom a Távol-Keleten

Erősen csökken az amerikai befolyás Kínában – legalábbis az okostelefon-piacon, ahol az Apple látványosan visszaesett, miközben a Washington által biztonsági szempontok miatt támadott Huawei előretört. Az IDC piackutató felmérése szerint 2018 utolsó negyedé­ben iPhone-okból 19,9 százalékkal kevesebb fogyott, mint egy évvel korábban, miközben a Huawei 23 százalékos pluszt mutatott fel a negyedévben az egyébként 9,7 százalékkal, 103 millió darabosra zsugorodó kínai piacon. Más kérdés, hogy a piackutatók már csak a tendenciákat tudják felvázolni, amióta ősszel az Apple úgy döntött, hogy semmilyen adatot nem publikál az eladott készülékek darabszámáról. Az IDC így csak kereskedői becslésekre hagyatkozhat, s ennek alapján lőtték be az Apple év végi piaci részesedését 11,5 százalékra – ennyire csökkent az egy évvel korábbi 12,9 százalékról. Elemzők a visszaesést a kínai fizetőképes kereslet beszűkülése mellett az iPhone-ok túlárazottságára, valamint a kínai rivális termékek minőségjavulására vezették vissza. Hasonló okok miatta a globális piacvezető Samsung is a futottak még kategóriába sorolható. A legrosszabbul a tavaly a tőzsdére lépő Xiaomi járt, forgalma a harmadával esett vissza.

Indiában viszont továbbra is piacvezető a Xiaomi, az év végi állás szerint 28,9 százalékkal, majd a Samsung és a Vivo következik 22,4, illetve 10 százalékkal. Az első ötbe a Realme és az Oppo került még be, a Huawei helyezéséről nincs hír. A Counterpoint piackutató az Apple mélyrepüléséről számolt be, a negyedéves eladás 25 százalékkal, míg a teljes éves forgalom 47 százalékkal, 1,7 millió darabra zuhant.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.