Cadillac V, azaz valami
AM | Tizenöt évvel ezelőtt dobta piacra első V jelzésű autóját a Cadillac, akkor azzal a céllal alapították meg ezt az almárkát, hogy a különösen nagy teljesítményű autóknál használják. Ennek azonban vége, a jövőben a normálisnál kicsit sportosabb (spoilerkészlet) autók is ezt a jelölést kapják. A változást jól jelzi a két legújabb modell, a CT4-V és a CT5-V. A CT4-V motorterébe 2,7 literes négyhengeres turbó kerül 320 lóerővel (500 newtonméter), a váltó tízfokozatú automatikus. A CT5-V-be 3,0 literes V6-os biturbó kerül 355 lóerővel (542 newtonméter), a váltó itt is tízfokozatú automatikus. Hátsó- vagy összkerékhajtástól függően mechanikus vagy elektronikus a differenciálzár, nyári vagy négy évszakos az abroncs. A CT4-V és CT5-V is Brembo fékeket kap az első tengelyen, a fékszervo elektromos.
Nincs egyébként minden veszve, hiszen a jövőben is lesznek majd különösen nagy teljesítményű V modellek a Cadillac kínálatában, úgy próbálja nyugtatni a rajongókat a gyártó, hogy a Detroit Grand Prix versenyen álcázva megmutatta a forró CT4-V-t
(a hírek szerint több mint 450 lóerős V6-os biturbót kap) és a CT5-V-t (több mint 550 lóerős V8 biturbó), ezeket jövőre lehet megvásárolni. A hírek szerint azért döntött a V almárka demokratizálása mellett a cég, mert sok vásárlót egyszerűen elriasztott a vásárlástól a korábban általánosan jellemző 600 lóerő feletti teljesítmény.


