BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Cadillac V, azaz valami

AM | Tizenöt évvel ezelőtt dobta piacra első V jelzésű autóját a Cadillac, akkor azzal a céllal alapították meg ezt az almárkát, hogy a különösen nagy teljesítményű autóknál használják. Ennek azonban vége, a jövőben a normálisnál kicsit sportosabb (spoilerkészlet) autók is ezt a jelölést kapják. A változást jól jelzi a két legújabb modell, a CT4-V és a CT5-V. A CT4-V motorterébe 2,7 literes négyhengeres turbó kerül 320 lóerővel (500 newtonméter), a váltó tízfokozatú automatikus. A CT5-V-be 3,0 literes V6-os biturbó kerül 355 lóerővel (542 newtonméter), a váltó itt is tízfokozatú automatikus. Hátsó- vagy összkerékhajtástól függően mechanikus vagy elektronikus a differenciálzár, nyári vagy négy évszakos az abroncs. A CT4-V és CT5-V is Brembo fékeket kap az első tengelyen, a fékszervo elektromos.

Nincs egyébként minden veszve, hiszen a jövőben is lesznek majd különösen nagy teljesítményű V modellek a Cadillac kínálatában, úgy próbálja nyugtatni a rajongókat a gyártó, hogy a Detroit Grand Prix versenyen álcázva megmutatta a forró CT4-V-t

(a hírek szerint több mint 450 lóerős V6-os biturbót kap) és a CT5-V-t (több mint 550 lóerős V8 biturbó), ezeket jövőre lehet megvásárolni. A hírek szerint azért döntött a V almárka demokratizálása mellett a cég, mert sok vásárlót egyszerűen elriasztott a vásárlástól a korábban általánosan jellemző 600 lóerő feletti teljesítmény.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.