BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Közönségtalálkozókat szervez az Amazon az új modellje szerint

K. B. | Beviszi online kereskedőit a brit nagyvárosok főutcájába az Amazon, amely tegnap nyitotta meg első úgynevezett pop-up store-ját Manchester forgalmas bevásárlónegyedében. Az új kereskedelmi koncepció lényege, hogy akár egy nagyáruház földszinti részén, akár egy üzlethelyiségből leválasztva, kisebb alapterületen kialakítanak egy átmeneti ideig szolgáló kiállítótermet, ahol bemutatkozhatnak az e-kereskedelmi óriás internetes felületén portékáikat áruló vállalkozások. Az első manchesteri egységben egy rollergyártó és egy kozmetikai kisvállalkozás mutatkozhatott be, s ami lényeges, az Amazon Clicks and Mortar (C&M) névre keresztelt boltjaiban személyes kapcsolatot is tudnak teremteni leendő vásárlóikkal. A mintatermek helyszínének kiválasztása sem véletlen, hiszen a lassan kiürülő, elegáns High Street magasabb vásárlóerővel jellemezhető közönségét célozzák meg. A bemutatkozáshoz szabott idő korlátozott, ha lejár, újabb Amazon-kereskedők költözhetnek be a bérelt helyiségbe. S ha az érdekesnek tartott kínálatot már megismertették a potenciális vásárlókkal, akkor az Amazon egyszerűen bezárja a bérelt boltot, és továbbáll. De ez nem egyhamar következik be, hiszen több mint száz kisvállalkozás vár arra, hogy beköltözhessen egy C&M helyiségbe, és élhessen a felkínált marketinglehetőséggel.

Az Amazon kereskedelmi mintaprojektje tíz manchesteri üzlet idei megnyitásával indul, ezekben lakberendezési kellékek, egészségügyi, szépségápolási, elektronikai cikkek mellett kézműves élelmiszerek és italok gyártói mutatkozhatnak be. Paradox módon épp a fizikai boltokat felkereső, egyre kevesebb fogyasztót próbálja megfogni és az online áruháza felé terelni az Amazon, elszipkázva azok forgalmát. A cég költségvetéséhez képest minimális költséggel járó kereskedelmi hódító akció számára a High Street kitűnő terepet nyújt, hely van bőven, az „őslakosok” – mint a Marks & Spencer vagy a Debenhams – sorra zárják be boltjaikat, nem szólva a becsődölt játékkereskedőről, a Toys’R’Usról vagy a Maplinről. A bevásárlóutcák halálát az Amazon sem akarja, ezért a cég megosztja tapasztalatait, és segítséget nyújt a kormányzat kereskedelmi revitalizációs programjához.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.