A Tesla még az idén kijelöli európai Gigafactoryjának a helyszínét, ahol elektromos autók mellett nagy teljesítményű akkumulátorokat is fognak gyártani – jelentette be Elon Musk alapító-vezérigazgató a cég éves közgyűlésén. Mint ismert, az óriásberuházás elnyeréséért a magyar kormány is erőteljesen lobbizik. A cég emellett a nyár végén bemutatja elektromos kisteherautóját és felgyorsítja a Semi nevű nyerges vontatójának fejlesztéséhez szükséges programot, hogy az e-kamion 2020 végére sorozatgyártásra éretté váljon. Találgatásra adhat okot azon felvetése is, miszerint nem kell sokat várnunk az egy feltöltéssel akár 650 kilométer megtételére alkalmas jármű megjelenésére sem. Különös figyelmet fordítanak az akkumulátorgyártásra, a hatótáv növelése ugyanis kulcsfontosságú az autóik iránti kereslet fenntartása miatt. Musk elhintette, hogy maguk is beszállnak az akkumulátorgyártáshoz szükséges alapanyagok bányászatába és feldolgozásába, hogy csökkentsék a szállítókkal szembeni kiszolgáltatottságukat. Az Autopilot rendszerrel szerelt Teslák tulajdonosainak pedig azt üzente, hogy valamikor a jövő évtől az önvezető funkciót szélesebb körben és egyszerűbben, külső beavatkozás nélkül is használni tudják majd. A 2016 októbere óta gyártott Teslák egy komputeregység beiktatásával az összes önvezető funkciót képesek ellátni, ezek éles használatához viszont még a hatósági hozzájárulásokat kell beszerezniük – írja a Reuters. Az önvezetés mint opció nagyban felértékeli a Teslákat, Musk szerint ezután csak villanyautót lesz érdemes venni, mert az egy gyors lépésben önvezetővé alakítható át, s így megkíméli az embereket és pénztárcájukat a szerényebb tudású „átmeneti” autók megvásárlásától.
A Tesla kasszája azonban sokszor feltöltésre szorul, de a kitűzött 60-80 százalékos idei növekedési tempó mellett ezen – Musk szerint – nincs mit csodálkozni. Ahogy a nyereségesség elérése sem egyszerű feladat a sorozatos beruházások szűnni nem akaró forrásigénye miatt. Május elején részvény- és kötvényeladások révén 2,7 milliárd dollárhoz jutott a cég, de a sikertermék, a Model 3 értékesítéséből is dől a pénz hozzájuk. A termelés felfuttatásával minden bizonnyal sikerül megdönteni a tavalyi záró negyedév 90,7 ezres gyártási rekordját, a kiszivárgott hírek szerint a százezres darabszám sem tűnik már illúziónak. Az üzleti évben 360 és 400 ezer közötti darabszámmal számolnak, s ha az év végén megindul a tömegtermelés a Tesla sanghaji, kétmilliárd dolláros beruházásban készülő Gigafactoryjában, akkor évi negyedmillió autóval bővül a cég gyártókapacitása.
A tervek szokás szerint grandiózusak, a részvényeseket azonban az árfolyam gyors ereszkedése is aggasztja. A CNBC beszámolójában emlékeztet arra, hogy a kurzus 217 dollárnál jár, azaz az egy évvel ezelőttinél 36 százalékkal lejjebb. A közgyűlésen elhangzott bejelentéseket pozitívan értékelték a befektetők, a Tesla árfolyama csaknem 4 százalékos erősödéssel várta a tegnapi tőzsdenyitást. Az utóbbi hetekben valami megmozdult, a Morgan Stanley és az IHS Markit is kedvezően értékelte a Teslánál zajló folyamatokat, különösen a gyártás felgyorsulását. Egyre többen hiszik el Musknak, hogy képes elérni az első negyedév után kitűzött célt, azaz eltüntetni az akkori 702 millió dolláros veszteséget, s visszakormányozni a Teslát a nyereségtermelés pályájára. Ezt a második fél év kései szakaszára ígérte Elon Musk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.