Továbbra is jó bevételt hoznak a fejlesztőknek és a működtető cégeknek a legnagyobb mobilalkalmazás-boltok. A Sensor Tower elemzése szerint az első fél évben a felhasználók 39,7 milliárd dollárért vásároltak applikációkat az App Store-ban és a Google Playben, egy év alatt 15,4 százalékos volt a bővülés. A szakértők arra is rámutattak, hogy ez jóval lassabb ütemű fejlődés, mint a korábbi, hiszen a 2018 első féléves érték még 27,8 százalékkal múlta felül a 2017 első hat hónapjában elért bevételt.
Az App Store-ban elérhető applikációk jóval nagyobb bevételt hoznak, mint a Play áruházában találhatók. Az iOS operációs rendszert használók 25,5 milliárd dollárt hagytak az alkalmazás-áruházban az idei év első hat hónapjában, az androidosok 14,2 milliárd dollárt. Érdemes megjegyezni, hogy míg a Playbe feltöltött appokból származó bevétel majdnem ötödével nőtt, addig az App Store bővülése mindössze 13,2 százalékos volt. A Sensor Tower elemzése szerint a növekedés lassulásában meghatározó szerepet játszott a kínai piac, ahol igen gyenge időszaka volt az Apple-nek, és az is, hogy a Netflix átalakította az appon belüli vásárlások rendszerét.
Teljesen más a helyzet, ha azt vizsgáljuk, hogy melyik alkalmazásboltból töltöttek le több applikációt. A Sensor Tower összesítése szerint ebben a mutatóban hatalmas a Google Play fölénye, ahonnan 41,9 milliárd programot töltöttek le a felhasználók az első fél évben. Az App Store esetében 14,8 milliárd volt ez az érték, és az Apple számára aggasztó lehet az is, hogy míg a Playnél 16,4 százalékos bővülést mértek éves összevetésben, az ő applikáció-áruházában 1,4 százalékos csökkenés volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.