BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kína után Európában építkezik a Tesla

Bő egy hónappal előrehozza Kínába exportált autóinak áremelését a Tesla, s már pénteken hatályba lépteti új, egyelőre nem ismert árlistáját. A gyors döntés hátterében az eldurvuló amerikai–kínai kereskedelmi háború áll, amelynek egyik nagy vesztese a Kínát egyik kiemelt piacának kiszemelő amerikai elektromosautó-gyártó. Elon Musk cége nagy tempóban építi ugyan sanghaji gyártóbázisát, de az leghamarabb az év végén kezdheti meg a termelést, jóllehet egy ilyen, Gigafactory jellegű beruházásban bőven benne van a csúszás lehetősége. Addig is a kaliforniai Fremontból látják el autóikkal a kínai piacot, csakhogy a vámvita egyenes következményeként az értük kapott jüan egyre kevesebbet ér, s a jelen helyzetben elképzelhetetlen, hogy az eleve veszteséges Tesla a számára kedvezőtlen árfolyamhatások, valamint a szeptembertől belépő pekingi vámemelés terheinek átvállalásával dotálja kínai vásárlóit. Akikkel Elon Musk alapító-vezérigazgató akár személyesen is találkozhat, hiszen csütörtöktől részt vesz Sanghajban egy mesterséges intelligenciával foglalkozó konferencián, ahol Jack Ma Alibaba-alapítóval közös pódiumbeszélgetésen vázolhatják fel ezzel kapcsolatos vízióikat.

Musk megszemlélheti a sanghaji építkezés előrehaladását is. A Tesla hamarosan egy másik nagyberuházásba is belefog, az első európai Gigafactory terepszemléje a német sajtó szerint előrehaladott állapotban van. A Rheinische Post tudni véli, hogy az új üzem – amelyért egykor a magyar kormány is bejelentkezett – valahol Észak-Rajna–Vesztfália tartományban lesz, de a Tesla képviselői a Nordwest-Zeitung információi szerint Alsó-Szászországban is nézelődtek. Ott az Ems folyó torkolatában fekvő Emden városával szimpatizáltak, ahová egyébként a Volkswagen is tervez egy villanyautógyárat a meglévő Passat-üzem átalakításával. Délebbre, Emsdal járásban is körülnéztek a teslások.

Musk júniusban célzott rá, hogy Németországban gondolkodik, a német–francia határ környékét például el tudta képzelni az új gyár helyszínéül, különösen fontos volt számára a nagy kikötőkkel rendelkező Benelux államok közelsége. A Tesla célja, hogy helybe vigye a konkurenciát, azaz a kategóriájában rá potenciális veszélyt jelentő Mercedeshez, Audihoz és Jaguarhoz képest szerzett versenyelőnyét kihasználva növelje részesedését az elektromos autók európai piacán. A Tesla az idén kiválasztja a beruházás helyszínét, és a pontos menetrendet is felvázolja. S bár Kínában akár egy év alatt is elkészülhet a Gigafactory, Európában inkább két évre lesz szükségük az alapkő letételétől a gyártás megkezdéséig.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.