Bármilyen ütemben nőnek is a szabadidő-autók eladásai, a márkának a Golf és a Passat örök kabala marad, hiszen a hetvenes években ezek a típusok lendítették át a céget a válságos időszakon. Ahogy akkoriban, manapság is ezek biztosítják a Volkswagen helyét a céges flottákban, Passatból már több mint 30 milliót adtak el világszerte. Hogy mit hoz a jövő, azt egyelőre csak találgatni lehet, ugyanis a Passat gyártását az elektromos modellek érkezése miatt elköltöztetik Emdenből. Erre azonban még a modellciklus végéig várni kell, a hátralévő években pedig egy minden eddiginél felkészültebb középkategóriást kínálnak majd.
Kívülről alig észrevehetően újult meg a Passat: megváltoztatták a lökhárítókat és a hűtőrácsot, újak a LED-es lámpák, és hátul a típusjelzést az aktuális divat szerint középre tették. A feliratnak odabent is fontos szerep jutott, hiszen az analóg óra helyére, a vészvillogó kapcsolója fölé került. Hogy továbbra is a kategória etalonja legyen, a külsőhöz hasonlóan új színekkel és anyagokkal újították meg a korábban is kiemelkedő minőségű utasteret. Kicserélték az ajtókárpitot, ezzel együtt a középkonzol kialakítása és a kormány is megváltozott. A Travel Assist segítségével a márka kínálatában elsőként érhető el a félig önvezető üzemmód a teljes sebességtartományban (210 kilométer per órás tempóig). A megújult Passat sávtartó automatikája felfestés híján az út szélét is felismeri, akárcsak az aktuális sebességkorlátozásokat, és azoknak megfelelően beállítja a tempomatot, ráadásként a navigáció adatai alapján előre felkészül a kanyarokra és a körforgalmakra, képes megállni és elindulni a dugóban, szükség esetén pedig segít a kerülési manőverben.
A Volkswagen annak ellenére is fordít energiát a dízelmotorok továbbfejlesztésére, hogy az elmúlt években óriási összegeket különített el villanyautó-programjára. A 2.0 TDI Evo motor a Passatban mutatkozik be. A 150 lóerős gázolajos a 2,0 literes termodinamikai előnyeit az 1,6 literes alacsony belső súrlódásával kombinálja. A hatfokozatú kézi és hétfokozatú DSG-váltóval is kombinálható motor legnagyobb teljesítményét 3250-es és 4200-as fordulat között adja le, 340 newtonméter csúcsnyomatéka 1600 és 3000 között áll rendelkezésre. Az SCR-katalizátor mellett részecskeszűrővel látják el. A belépő dízelmotor továbbra is a 120 lóerős 1.6 TDI, a 190 és a 240 lóerős 2.0 TDI választható lesz. A benzines kínálat háromtagú, a 150 lóerős 1,5 TSI-n kívül egy 190 és egy 272 lóerős turbómotor szerepel majd az árlistában a hibrid GTE-vel együtt. Az mindegyik hajtásláncban közös, hogy maradéktalanul teljesítik az Euro 6d-Temp környezetvédelmi előírást.
Átalakították a felszereltségi szinteket is, az alapmodell mostantól Passat néven fut, a közepes Business, a csúcs pedig Elegance néven szerepel majd a katalógusban, de a konfiguráláskor elindulhatunk több különböző irányba is. A sportos stílust az R-Line változat képviseli.
Passat GTE
A konnektoros hibrid legnagyobb előnye, hogy a városi használatra elegendő hatótáv mellett továbbra is rendelkezésre áll a benzinmotor, tehát hosszabb utazásra is bármikor használható. A megújult GTE akkumulátora 31 százalékkal több energiát képes tárolni, 13 kilowattóra kapacitású, a WLTP mérési módszer alapján a négyajtós 56, a kombi 55 kilométer megtételére képes, vagyis a növekedés 20 kilométer a kifutó modellhez képest. A benzinmotor továbbra is a 156 lóerős 1,4 TSI. A gyáriak szerint azért nem váltotta le a takarékosabb 1,5 TSI, mert nem önálló motorként, hanem rendszerben kell dolgoznia, és erre a célra a jelenlegi motor jobban megfelel. Az elektronikát úgy programozták, hogy alapesetben villanyautóként működjön, városban akár egész nap is autózhatunk károsanyag-kibocsátás nélkül, a benzinmotort megfelelő töltöttségi szint mellett csak nagyobb gázadásnál vagy 130 kilométer per óra felett indítja be. Hibrid üzemmódban a rendszer önállóan dönti el, hogy melyik motorral hajtja a kerekeket a speciálisan hibridekhez fejlesztett, hatfokozatú, duplakuplungos váltón keresztül, a sportosra hangolt GTE-módban mindkettő teljesítményét kihasználja a dinamikus vezethetőséghez. A beépített útvonaltervező segít az energia optimális felhasználásában, ugyanis számításba veszi a lejtőket és az emelkedőket vagy az olyan városrészeket, ahova csak E-Mode-ban szabad behajtani, de mi is beállíthatjuk, hogy mennyi áramot használjon el vagy termeljen vissza. A váltófülekkel és a váltókar B állásba kapcsolásával vezetés közben is szabályozhatjuk, hogy a gördülési és a fékezési energiából mennyit termeljen vissza az akkumulátorba, amely nem foglal sok helyet, ugyanis a benzintank helyére, a padló alá építették be. A modell 135 kilót nyom, az otthoni, 2,3 kilowattos hálózatról 5,5, 3,6 kilowattos fali dobozról 3,5 óra alatt tölthető fel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.