BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megújult a vállalati flották népszerű Volkswagenje

Hatékonyabb hajtásláncokat és kibővített szolgáltatásokat hozott a céges flották sztárjának frissítése.

Bármilyen ütemben nőnek is a szabadidő-autók eladásai, a márkának a Golf és a Passat örök kabala marad, hiszen a hetvenes években ezek a típusok lendítették át a céget a válságos időszakon. Ahogy akkoriban, manapság is ezek biztosítják a Volkswagen helyét a céges flottákban, Passatból már több mint 30 milliót adtak el világszerte. Hogy mit hoz a jövő, azt egyelőre csak találgatni lehet, ugyanis a Passat gyártását az elektromos modellek érkezése miatt elköltöztetik Emdenből. Erre azonban még a modellciklus végéig várni kell, a hátralévő években pedig egy minden eddiginél felkészültebb középkategóriást kínálnak majd.

Kívülről alig észrevehetően újult meg a Passat: megváltoztatták a lökhárítókat és a hűtőrácsot, újak a LED-es lámpák, és hátul a típusjelzést az aktuális divat szerint középre tették. A feliratnak odabent is fontos szerep jutott, hiszen az analóg óra helyére, a vészvillogó kapcsolója fölé került. Hogy továbbra is a kategória etalonja legyen, a külsőhöz hasonlóan új színekkel és anyagokkal újították meg a korábban is kiemelkedő minőségű utasteret. Kicserélték az ajtókárpitot, ezzel együtt a középkonzol kialakítása és a kormány is megváltozott. A Travel Assist segítségével a márka kínálatában elsőként érhető el a félig önvezető üzemmód a teljes sebességtartományban (210 kilométer per órás tempóig). A megújult Passat sávtartó automatikája felfestés híján az út szélét is felismeri, akárcsak az aktuális sebességkorlátozásokat, és azoknak megfelelően beállítja a tempomatot, ráadásként a navigáció adatai alapján előre felkészül a kanyarokra és a körforgalmakra, képes megállni és elindulni a dugóban, szükség esetén pedig segít a kerülési manőverben.

A Volkswagen annak ellenére is fordít energiát a dízelmotorok továbbfejlesztésére, hogy az elmúlt években óriási összegeket különített el villanyautó-programjára. A 2.0 TDI Evo motor a Passatban mutatkozik be. A 150 lóerős gázolajos a 2,0 literes termodinamikai előnyeit az 1,6 literes alacsony belső súrlódásával kombinálja. A hatfokozatú kézi és hétfokozatú DSG-váltóval is kombinálható motor legnagyobb teljesítményét 3250-es és 4200-as fordulat között adja le, 340 newtonméter csúcsnyomatéka 1600 és 3000 között áll rendelkezésre. Az SCR-katalizátor mellett részecskeszűrővel látják el. A belépő dízelmotor továbbra is a 120 lóerős 1.6 TDI, a 190 és a 240 lóerős 2.0 TDI választható lesz. A benzines kínálat háromtagú, a 150 lóerős 1,5 TSI-n kívül egy 190 és egy 272 lóerős turbómotor szerepel majd az árlistában a hibrid GTE-vel együtt. Az mindegyik hajtásláncban közös, hogy maradéktalanul teljesítik az Euro 6d-Temp környezetvédelmi előírást.

Átalakították a felszereltségi szinteket is, az alapmodell mostantól Passat néven fut, a közepes Business, a csúcs pedig Elegance néven szerepel majd a katalógusban, de a konfiguráláskor elindulhatunk több különböző irányba is. A sportos stílust az R-Line változat képviseli.

Passat GTE

A konnektoros hibrid legnagyobb előnye, hogy a városi használatra elegendő hatótáv mellett továbbra is rendelkezésre áll a benzinmotor, tehát hosszabb utazásra is bármikor használható. A megújult GTE akkumulátora 31 százalékkal több energiát képes tárolni, 13 kilowattóra kapacitású, a WLTP mérési módszer alapján a négyajtós 56, a kombi 55 kilométer megtételére képes, vagyis a növekedés 20 kilométer a kifutó modellhez képest. A benzinmotor továbbra is a 156 lóerős 1,4 TSI. A gyáriak szerint azért nem váltotta le a takarékosabb 1,5 TSI, mert nem önálló motorként, hanem rendszerben kell dolgoznia, és erre a célra a jelenlegi motor jobban megfelel. Az elektronikát úgy programozták, hogy alapesetben villanyautóként működjön, városban akár egész nap is autózhatunk károsanyag-kibocsátás nélkül, a benzinmotort megfelelő töltöttségi szint mellett csak nagyobb gázadásnál vagy 130 kilométer per óra felett indítja be. Hibrid üzemmódban a rendszer önállóan dönti el, hogy melyik motorral hajtja a kerekeket a speciálisan hibridekhez fejlesztett, hatfokozatú, duplakuplungos váltón keresztül, a sportosra hangolt GTE-módban mindkettő teljesítményét kihasználja a dinamikus vezethetőséghez. A beépített útvonaltervező segít az energia optimális felhasználásában, ugyanis számításba veszi a lejtőket és az emelkedőket vagy az olyan városrészeket, ahova csak E-Mode-ban szabad behajtani, de mi is beállíthatjuk, hogy mennyi áramot használjon el vagy termeljen vissza. A váltófülekkel és a váltókar B állásba kapcsolásával vezetés közben is szabályozhatjuk, hogy a gördülési és a fékezési energiából mennyit termeljen vissza az akkumulátorba, amely nem foglal sok helyet, ugyanis a benzintank helyére, a padló alá építették be. A modell 135 kilót nyom, az otthoni, 2,3 kilowattos hálózatról 5,5, 3,6 kilowattos fali dobozról 3,5 óra alatt tölthető fel.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.