BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Remek hónapot zárt a BMW augusztusban

A múlt hónapban világszerte 157 889 új BMW kelt el, 4,1 százalékkal haladva meg a 2018 augusztusában eladott mennyiséget – közölte a müncheni autógyártó tegnap, az IAA nemzetközi autóvásár megnyitása előtt. Az értékesítés növekedése egyértelműen a városi terepjáróknak (SUV) köszönhető, ezekből bő egyharmaddal vásároltak többet, mint egy évvel korábban, minden második eladott BMW ebbe a kategóriába tartozik. „A vevők nagyon kedvelik az új X-modelljeinket” – mondta Pieter Nota, a bajor konszern értékesítési vezetője. A BMW legnagyobb piacán, Kínában 10 százalékos volt a bővülés. Az elektromos meghajtású gépkocsikból ugyanakkor augusztusban 7 százalékkal, az év első nyolc hónapjában pedig

3 százalékkal kevesebb talált gazdára, mint a bázisidőszakban. Idén eddig összesen 80 526 villanymotoros BMW-t értékesítettek.

Éves szinten a BMW márkájú autók­ból 1,39 milliót adtak el, ami 1,9 százalékos növekedés 2018-hoz viszonyítva. A BMW márka ezzel egyre jobban felzárkózik a Daimler konszern Mercedes-Benz márkájú autóihoz, melyekből augusztus végéig a tavalyi mennyiségnél 0,7 százalékkal kevesebb, 1,5 millió darab kelt el. A Volkswagen csoporthoz tartozó Audi idén 1,21 millió autót értékesített, és a három rivális közül az utolsó helyre került.

A Daimler teljesítménye egyébként szintén felívelőben van, hiszen bár az első nyolc hónapban valóban csökkent minimális mértékben a Mercedes-Benz márkájú autók értékesítése a referencia-időszakhoz mérten, júliusban és augusztusban azonban történelmi eladási rekordot állított fel a stuttgarti autógyártó. Az utolsó nyári hónapban 177 819 darabot adott el a Daimler a vezető márkájához tartozó gépkocsikból, ez 14 százalékkal múlja felül a tavaly

augusztusi adatokat. Mindenekelőtt Németországban és az Egyesült Államokban emelkedett a Mercedesek iránti kereslet, de Kínában is élénkült a márka forgalma az utolsó hónapokban. Az első fél évben az új kompakt autók és a SUV-ok modellváltása fogta vissza a növekedést, de problémás volt az amerikai gyártás felfutása is. A városi terepjárók értékesítése a Daimlernél első ízben augusztusban haladta meg az egy évvel ezelőtti darabszámot. A Smartból az év első nyolc hónapjában 1,58 millió darab, az előző évinél 1 százalékkal kevesebb fogyott.

Az Audi gyengélkedése augusztusban is folytatódott, hiszen 2,5 százalékkal 150 ezerre csökkentek az eladásai az előző év azonos hónapjához képest. Némi optimizmusra ad viszont okot, hogy a lemaradás relatíve mérséklődött, az év eddig eltelt időszakában ugyanis 4,5 százalékos volt a visszaesés.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.