BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kaviár és pezsgő Angliából

Bekövetkezett, amitől sokan tartottak: immár az Aston Martinnak is van szabadidő-autója! Összeállításunkban a riválisok a tápláléklánc csúcsáról is feltűnnek.

Több szempontból is mérföldkőnek számít az Aston Martin életében a DBX elnevezésű SUV, hiszen a márka 106 éves fennállása során először készítettek ilyen magasságokban mozgó járművet. Alaposan megfontolták a dolgot, hiszen nem kevesebb, mint négy évig tartott a típus fejlesztése, amelytől azt remélik, hogy az értékesítési volumen kétharmadát (!) adja majd. Aztán itt van az a tény, hogy ezzel az autóval kezdi meg hivatalosan is a működését a St. Athan városában felépített új üzem, ahol majd az akkumulátoros-elektromos Lagonda típusok is készülnek pár év múlva.

A szokatlanul hosszú fejlesztőmunka annak tudható be, hogy a britek a márkára jellemző sportosságot akarták megvalósítani a szabadidő-autó kategóriában is, ahol a jármű fizikai dimenziói ez ellen dolgoznak: 2015–2018 között csak virtuálisan munkálkodtak az autón, ezt követően indult a prototípusok gyakorlati tesztelése. A saját alumínium térvázát használja a DBX, persze a mérnökök felhasználták a sportkocsiknál szerzett tapasztalataikat, itt azonban különösen merev karosszériára (terepjárás) és tágas utastérre volt szükség. A gyár szerint a 2245 kilogrammos saját tömeg elérése igenis nagy teljesítmény.

Kerekenként háromkamrás légrugókat (mínusz 50 és plusz 45 milliméter tartományban állítható a hasmagasság) használnak, és 48 voltos karosszériadőlés-csökkentő rendszer is van. A kormánykerék 2,6-et fordul a két végállás között, a 22 colos felnik mögött elöl 410, hátul 390 milliméteres acél féktárcsákat találunk.

Minden kapcsolót a DBX-hez készítettek, az ülések a DB11-eshez kifejlesztett darabokon alapulnak, a beszállás megkönnyítésének érdekében pedig módosítottak a párnázáson. Középen és a vezető előtt is digitális kijelzőt találunk, de azért nem spórolták ki a hagyományos kapcsolókat sem. Az utastérben öten férnek el kényelmesen, a csomagtér alaphelyzetben 632 literes, a 40:20:40 arányban osztott hátsó támla döntésével lehet bővíteni. A légrugózás úgy programozható, hogy a csomagtérajtó nyitásakor lesüllyedjen a hátsó tengely a bepakolás megkönnyítésére. Az extralista egyik különlegessége a Kisállatcsomag, amely a hátsó részből elérhető mosót tartalmaz, így az utastérbe beugrás előtt le lehet mosni például a kutyákat, a másik a Síelőcsomag, amely egy hátul lévő csizmafűtő.

A Mercedes-AMG terméke a 4,0 literes V8-as biturbó, amelyet 550 lóerő és 700 newtonméter teljesítménnyel építenek be az Aston Martin DBX orrába; a 0–100-as sprint 4,5 másodpercig tart, és 291 kilométer per óra a csúcssebesség. A kilencfokozatú automatikus váltó is stuttgarti termék, az összkerékhajtás elektronikusan vezérelt központi és elektronikus hátsó differenciálzárat kap. Alapesetben a nyomaték száz százaléka megy a hátsó tengelyre, szükség esetén pedig egészen 50-50 százalékig változhat a tengelyek közötti nyomatékelosztás.

A világpremier alkalmából felmerült a kérdés, hogy marad-e ezen a szinten a DBX tudása. Erre az volt a válasza a márkának, hogy fizikailag van elég hely a motortérben a V12-es biturbó számára, de mindenről a maga idejében, tehát az autó életciklusának előrehaladtával adnak majd hírt. Németországban 193,5 ezer euró az alapár (körülbelül nettó 64 millió forint), a kiszállítás 2020 második negyedévében indul.

Az első ötlet

Még 2015-ben mutatta meg a világnak az Aston Martin a DBX prototípusát, amely meglehetősen óvatos próbálkozás volt a formatervezők részéről. Tulajdonképpen annyi történt, hogy fogták az egyszerű kupékarosszériát, és kicsit megemelték (persze az AMC Eagle-nél azért szebb lett a végeredmény), de nem tudtak elszakadni a lépcsős hátú befejezéstől. A tanulmány kerékagy-villanymotorokat kapott, de sem ezek teljesítményét, sem az akkumulátor kapacitását nem árulták el – a hajtás az időközben almárkává kiszervezett Lagondánál valósul majd meg. | VG

Tudta-e? Az első ötszáz vásárló exkluzív 1913 Csomagot kap, amely egyedi jelvényekből áll, és egy, a régióban található Waldorf Astoria hotelben megrendezett fogadásra is meghívják az ügyfelet, ahol a cégvezetéssel ismerkedhet és koccinthat.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.