BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bajor tervek: irány Amerika!

Az Audi A3 Limousine és a Mercedes-Benz CLA ellenfele az amerikai vevőket célozza meg, de a magyar piacon is sikeres lehet.

Aki lemarad, kimarad. Vagy mégsem? A BMW olyan sokáig tartotta magát az elvei­hez, hogy a Mercedes előnyre tett szert a kompakt kategóriában, ahol a német prémiumhármasból az Audi mozog a legotthonosabban. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy Ingolstadtban már az újrakezdés óta elsőkerék-hajtású modelleket gyártottak, a bajorok viszont még akkor is az élvezetes vezethetőséghez ragaszkodtak, amikor a BMW 1-es sorozat 2004-ben berobbant a köztudatba. Az új 2-es Gran Coupé bepótolja a lemaradást, ahogy a neve is mutatja, nem is limuzinnak, hanem négyajtós kupénak szánták. Mégis eltérő koncepciót követtek, mint a Mercedes a CLA-val. A BMW nem kecsességgel, hanem vagánysággal próbál vevőket szerezni, méghozzá az Egyesült Államok keleti és nyugati partján, ahol hagyományosan jól fogynak a márka autói. Az amerikai piacon ez lesz a BMW alapmodellje, a ferde hátú 1-es sorozatot ugyanis arrafelé nem forgalmazzák. Nem meglepő, hogy formatervének az ötajtóstól különböző része a helyi divatot követi. Háta egyszerre rímel a 8-as Gran Coupé stílusára és a helyi választék népszerű típusainak formai megoldásaira – ez elsősorban a hátsó lámpa alakján szembeötlő. Szintén az amerikaiak igényeit vették figyelembe a csomagtérfedél kialakításakor, ezért nem nyílik fel a hátsó üveg, pedig a 4-es Gran Coupéhoz hasonlóan praktikusabb megoldás lett volna, mint a klasszikus négyajtós felépítés. Ráadásul a kupés tetőív miatt kifejezetten rövidre szabták a fedelet, ami viszonylag szűk nyílást jelent. Cserébe nem feledkeztek meg az egyik legfontosabb kupés stíluselemről, a keret nélküli ablakokról. Az M-es kiegészítőkkel együtt élőben egyértelműen jobb benyomást tesz az autó, mint a képeken. Megéri adni neki egy esélyt, mert a mérnökök ugyanolyan precizitással tervezték meg legkisebb négyajtósukat, mint a legnagyobbat.

Az utastérben minden részlet a helyén van. Kiváló az anyagminőség, még a műanyagokat is úgy választották ki, hogy látványuk és tapintásuk is méltó legyen a prémiumszínvonalhoz. A legújabb stílus szerint felépített belső egyszerre friss és hű a klasszikus hangulathoz, a nagy BMW-khez viszonyítva is meggyőző az F44-es. A helykínálat megközelíti a 3-as sorozatét, a lapos tetőív miatt hátul ugyan korlátozott a fejtér, és a lábtér is szűkösebb, a céges vagy a kiscsaládos vevőkörnek jó alternatíva lehet, éppen ezért vár sokat az importőr a Gran Coupétól a magyar piacon.

Lehet szimpatizáns vagy régi rajongó, aki egyszer kipróbálja, belátja, hogy nem feltétlenül a hátsókerék-hajtástól vagy a hathengeres motortól BMW a BMW, mert a 2-es legújabb változatában egyik sincs meg, mégis magával ragadó élményt nyújt a vezetése. Az elsőkerék-hajtás jól ismert gyengéi, például az alulkormányozottság és a hajtási befolyás nem szerepel a szótárában, a kormányzás precíz és élénk, tempósan bevett, szűk fordulókban is kizökkenthetetlennek tűnik a kanyar ívéről. Futóműve elöl MacPherson, hátul minden egyes kivitelben több lengőkaros, az M235i elöl részlegesen önzáró differenciálművet kap. A három választható hajtáslánc közül a belépőt jelentő 218i 1,5 literes, háromhengeres, 140 lóerős, a tömege vezetővel (75 kilogramm) együtt 1425 kiló. Az erősebbik turbós benzines maga a csúcskivitel, a már említett M235i xDrive 2,0 literes, négyhengeres 306 lóerővel és összkerékhajtással. A dízelváltozat, a 220d szintén 2,0 literes, négyhengeres, 190 lóerőt teljesít.

Az utóbbival kezdtük az ismerkedést a lisszaboni nemzetközi bemutatón. Az alapáron nyolcfokozatú automatikus váltóval felszerelt modell maga az arany középút, bőségesen elegendő tartalékokkal, hozzá kényelmesen rugózó futóművel és baráti fogyasztással. Az alapmodellt ugyan nem hozták el a szervezők, az M235i ismét igazolta, hogy a sportváltozatot csak akkor érdemes hazavinni, ha ki tudjuk használni a képességeit, hiszen az M GmbH mérnökeinek aprólékos munkájával és speciális alkatrészeivel tökéletesített 2-es Gran Coupé szabálykövető vezetés mellett alig csillogtat meg valamit a tudásából. A kényelmi, biztonsági és informatikai arzenálon túl a legújabb BMW is méltó a nevére, ami garantálja, hogy gyorsan behozza majd néhány éves lemaradását.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.