Az európai uniós károsanyag-kibocsátási előírások szigorítása sokféle megoldásra sarkallja az autógyártókat. Ezek között az egyik legéletképesebb a konnektoros hibrid, amely alkalmas rá, hogy teljesen elektromosan haladjunk vele, miközben a benzinmotor garantálja a nagy hatótávot.
Az előnyök és a hátrányok között ügyesen egyensúlyozik a BMW, ugyanis egyik legnépszerűbb modelljéből, a 3-as sorozatból is kínál ilyen változatot. Mivel az üzleti sportlimuzin vevőköre csak ritkán használja ki autója szállítókapacitását, azt sem veszi zokon, ha a csomagtér padlója alá beépített akkucsomag miatt 480 helyett csak 375 literes a raktér. Bár a különbség jelentős, a megemelt padló alatt akár az otthoni és az utcai kábelnek is jut hely, a fennmaradó üreg pedig szabályos alakú. Akinek ez mégsem felel meg, nem kell sokáig várnia a praktikusabb 330e Touringra. Hasonlóan fontos különbség az akkumulátorok súlya, amely a benzinmotoron osztozó 320i modellhez képest 280 kilogramm pluszt jelent. A vezetővel együtt (75 kilogramm) számolva 1815 kilogrammos tömeg érezhető a 330e viselkedésén, és nem segíti elő a takarékos működést, a G20-as eltalált konstrukciója azonban gondoskodik róla, hogy még ezzel együtt is a piac egyik legjobban kezelhető autója legyen, a fogyasztás pedig ezúttal egyértelműen a vezetőn múlik. Aki veszi a fáradságot, és szorgalmasan feltölti a BMW-jét, nagyjából 60 kilométert megtehet vele anélkül, hogy a benzinmotor beindulna, vagyis a felhasználás módjától függően a 330e akár tankolás nélkül is üzemeltethető. Ha többet autózunk, vagy megspóroljuk ezt a kis kellemetlenséget, hibridként működik tovább, tehát a veszteségenergiát visszatáplálja, ami a lámpától való elindulásnál, sőt, akár részterhelésen is fölöslegessé teszi a robbanómotort. Sajnos a nagy tömeg miatt ilyenkor magasabb a fogyasztás, mint egy sima 320i esetében, sőt, egy hosszabb autópálya-szakasz is megemeli az átlagot, mert ott a villanymotor legfeljebb segíti a benzinest. Vegyes használatban 7 liter körül kalkulálhatunk vele.
Amikor rábízzuk magunkat a villanymotorra, nem kell kompromisszumot kötnünk, a 113 lóerős, 265 newtonméter nyomatékú egység BMW-hez méltó dinamikával mozgatja a 330e-t. Az azonnal elérhető teljesítmény bravúros gyorsuláshoz segíti, ami a hangtalansággal együtt nagyon elegánssá és stílusossá teszi. A 184 lóerős és 300 newtonméter nyomatékú, 2,0 literes, turbós benzinest viszont éppen a karcos hangjáért értékeljük majd, amikor észrevétlenül beindul, és közösen 292 lóerős, 420 newtonméter nyomatékú sportlimuzint varázsolnak a 3-asból. Kompromisszumként a 40 literes tankot és a viszonylag kis hatótávot (körülbelül 550 kilométert) kell még bekalkulálni, a kedvező ár és a zöld rendszám miatt megspórolható fenntartási költségek kárpótolják a vevőt, akinek cserében a töltőkábel gyakori használatával kell megdolgoznia az előnyökért…
Összegzés
Valódi alternatívát kínál a benzines és a dízelváltozatokkal szemben a konnektoros hibrid, a felhasználás módjától függően azonban csak egyike a többféle jó megoldásnak. A szigorodó előírásoknak egy átgondolt, szerethető autóval felelnek meg a bajorok, és gondoskodtak róla, hogy a 330e vérbeli BMW maradjon.
Tetszett
• kezelhetőség
• hajtáslánc
• árképzés
Nem tetszett
• kis csomagtartó
• nagy tömeg
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.