BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Japán áramelosztó épülhet Kínában

Mintegy 370 milliárd forintos nagyságrendű beruházással villanyautógyár létrehozását tervezi a Toyota Kínában. Az üzem építése még az idén megkezdődhet.

Régi partnerével, a First Automobile Works (FAW) csoporttal közösen építheti fel első kínai villanyautó-gyártó üzemét a Toyota. Az új üzemnek az a 13 millió lakosú észak-kínai város, Tiencsin ad majd otthont, ahol a két cég vegyesvállalata, a Tianjin FAW Toyota Motor Co. Ltd. személyautó­kat és hajtáslánckomponenseket gyárt. Az üzem, amelynek építése a tervek szerint még az idén megkezdődik, kizárólag akkumulátoros elektromos (BEV) személygépkocsikat gyárt majd. Az éves kapacitás eléri a 200 ezer darabot, az ott készülő villanyautókat pedig Kínában, a világ első számú villanyautó-piacán értékesítik.

A Toyota, amely rövid és középtávon az öntöltő hibrid modellekre, hosszú távon pedig a hidrogénüzemanyag-cellás járművekre helyezte a hangsúlyt, tavaly áprilisban Sanghajban mutatta be első, szériagyártásra kész elektromos személyautóját, a Toyota C-HR/IZOA ikerpár emissziómentes verzióját. A kiskategóriás crossover még idén forgalomba kerül Kínában, ahol 2025-ig tíz különböző, tisztán elektromos típussal bővíti kínálatát a gyártó. Ezek egyike lehet a Toyota Rhombus tanulmányautó szériaváltozata, amelyet szintén tavaly mutatott be a márka. A Toyota kínai kutatás-fejlesztési részlege (Toyota Motor Engineering & Manufacturing China, TMEC) által fejlesztett Rhombus a mostanra felnőtté érett Z generáció saját vásárlóerővel rendelkező tagjait célozza meg különleges formai és funkcionális koncepciójával. A modell utasterének eredeti kialakításáról kapta a nevét: a vezető egyedül, középen foglal helyet, ülése hátraforgatható, így a lépcsőzetesen kialakított, háromszemélyes ülőbútorral kombinálva meghitt társasági tér alakítható ki az emissziómentes járműben.

További fél tucat BEV-tanulmányt vázolt a tavaly őszi Tokiói Autószalonon a Toyota, a vezetőt pihentető vagy ébren tartó, változó feszességű vezetőüléssel felszerelt LQ-tól kezdve a különböző mobilitási szolgáltatásokra célzottan tervezett járműveken (e-Care, e-Trans, e-4me) át az üzleti és magánhasználatra fejlesztett BEV-típusig. Az utóbbit kifejezetten szériagyártásra kész városi mikrojárműként mutatták be, valószínűleg ez is felkerül a tiencsini üzem termékpalettájára. A Toyota hivatalosan még nem kommentálta a beruházás hírét, ám piaci elemzők szerint kétség sem férhet hozzá, hogy valóban ebbe az irányba indul tovább az autógyártó. „A várakozások szerint 2021-től az eddiginél is szigorúbb károsanyag-kibocsátási követelményeket támaszt a Kínában működő autógyártókkal szemben a helyi kormányzat, ezeknek pedig csak az emissziómentes járművek darabszámának radikális emelésével lehet megfelelni” – fűzte hozzá az értesüléshez Alysha Webb, a Wards Intelligence ügynökség kínai elektromos járműpiacért felelős szakértője.

Megjelent az új Harrier

A legújabb LED-es világítótestek segítségével igyekeztek egyedi megjelenést adni a Harrier szabadidő-autónak a Toyota formatervezői. Hátul piros világító csíkkal kötik össze a lámpákat, elöl egy krómdísz szolgál ugyanerre a célra. Lendületes a vonalvezetés, a karosszéria hossza 4740 milliméter, szélessége 1855 milliméter, magassága 1660 milliméter, és 2690 milliméter a tengelytávolság. Mindezt a TNGA-alapra építették fel, műszakilag a RAV4-es közeli rokonáról van szó. Ennek megfelelően alakul a motorválaszték, az alap a 2,0 literes szívó négyhengeres 171 lóerővel és fokozatmentes automatikus váltóval, az alternatíva a 2,5 literes benzinmotort használó öntöltő hibrid rendszer 218 lóerős rendszerteljesítménnyel. Az összkerékhajtás mindkét esetben feláras extra, az utóbbinál virtuális összkerékhajtásról van szó, a hátsó tengelyre egy 54 lóerős, 121 newtonméteres teljesítményű villanymotor kerül; a rendszerteljesítmény 222 lóerőre emelkedik. A hibrid modellnél van egy 100 volt feszültségű, 1500 watt teljesítményű konnektor is, amelyről elektromos gépeket lehet üzemeltetni, a Toyotánál itt megjelenő digitális belső tükör annyival tud többet a szokásosnál, hogy az orr- és farkamera képét rögzíteni is lehet menet közben, tehát nem kell külön fedélzeti kamerára költeni. A parkolóradar akadály érzékelésekor megállítja az autót. A Harrier napfénytetejének különlegessége, hogy a szövetárnyékoló mellett gombnyomásra is lehet sötétíteni az üvegét. | AM

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.