L. G. | A BMW Group és a Toyota Motor Corporation már 2013 óta dolgozik az üzemanyagcella-technológián. A németek egyelőre a megfelelő töltőállomás-hálózat és a nem versenyképes árú üzemanyag miatt várnak a nagy sorozatú gyártással, de kísérleti jelleggel 2022-ben elkezdik gyártani a tüzelőanyag-cellás energiaforrású, villanymotoros X5-ös szabadidő-autót. A tüzelőanyag-cella egyszerre 170 lóerő teljesítményt képes előállítani, a pufferakkumulátor jóvoltából rövid ideig 374 lóerő az autó csúcsteljesítménye, a 6 kilogramm hidrogént két darab 700 bar nyomású tartályban tárolják. „Meggyőződésünk, hogy a jövőben is tökéletesen megférnek majd egymás mellett a különböző hajtáslánc-technológiák, hiszen nem létezik olyan megoldás, amely a világ minden táján egyformán képes kielégíteni a maximálisan eltérő piaci és ügyféligényeket. A belső égésű erőforrással szerelt modellek, a tisztán elektromos meghajtású autók és a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiák mellett hosszú távon a hidrogénmeghajtású üzemanyagcella-technológia lehet portfóliónk negyedik alappillére, amelyből a végtelenül népszerű BMW X modellcsaládunk felső kategóriás tagjai kiváltképp előnyt kovácsolhatnak” – mondta Klaus Fröhlich, a BMW AG igazgatótanácsának kutatás-fejlesztésért felelős tagja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.