Olyan szépen kigondolta az Alfa Romeo, hogy 110 éves fennállását a Genfi Autószalonon a nagyközönség elé lépő Giulia GTA és GTAm modellekkel ünnepli, azonban a koronavírus terjedése keresztülhúzta a számításokat – az sem biztos, hogy a június 24-re szervezett központi ünnepséget megtartják. Ami biztosan velünk marad, az az 500 darab különleges sportlimuzin, amelyek a márka valaha volt legnagyobb teljesítményű és legfürgébb autói. A kiindulási alapot jelentő Giulia Quadrifoglio Verdére sem nagyon lehet panasz, 510 lóerős teljesítményével és hátsókerék-hajtásával igazi élménybomba, azonban túlságosan is utcai autó az igazi rajongók szemében. A GTA, azaz Gran Turismo Alleggerita modellnek nemcsak közúton, de a versenypályán is helyt kell állnia – épp emiatt nem lesz a Stelvióból ilyen modell –, ezért szó szerint az utolsó csavarig átnézték, és szükség szerint módosították a konstrukciót.
Kezdjük azzal, hogy nemcsak a klasszikus módon pakolták ki az utasteret – azaz kevesebb a hangszigetelés, törölték a feleslegesnek ítélt extrákat –, de az ajtók belsejét is kiürítették. A kilincsek helyén például egyszerű szalagok lógnak, amelyek meghúzásával közvetlenül a zármechanikát mozgatja az ember. Nincs puha műanyag, helyette van vékony és legfőképp könnyű karbonhéj, a műszerfal teteje a tükröződések csökkentése miatt kapott Alcantara-bevonatot; a rend kedvéért a könyöklőkre is került egy kevés szövet. Igazán a GTAm modellnél tombolták ki magukat a fejlesztők, megszabadultak a hátsó üléstől a bukókeret és a tűzoltópalack javára, előre pedig karbon kagylóüléseket csavaroztak ötpontos biztonsági övekkel – ne feledjük, rendszámos utcai autóról van szó! Ennél a verziónál csak a szélvédő készül üvegből, a többi ablakot a sokkal könnyebb – de jobban karcolódó – lexan nevű műanyagból készítették, ennek köszönhetően a QV-hez képest 100 kilogrammal csökkent a saját tömeg.
Kívülről is könnyen azonosítható lesz majd a Giulia-sorozat és a márka csúcsmodellje, hiszen nem spóroltak a látható karbonelemekkel, amelyek átalakítják az első lökhárító megjelenését is. A légterelőket, az első koptatótól a küszöbburkolaton és a hátsó spoileren át a diffúzorbetétig, a Sauber Formula–1-es istálló mérnökeinek köszönhetjük. Itt kell megemlíteni az Akrapovic által titániumból készített kipufogórendszert, amelynek kettős végződése a diffúzorban kap helyet, így részben aerodinamikai funkciója is van; elsődlegesen persze a semmivel össze nem keverhető hangélményért felelős. No meg nem kis szerepe van abban, hogy a 2,9 literes V6-os biturbó teljesítményét 510-ről 540 lóerőre növelték, a vitaminkúráról mindössze annyit mondanak, hogy a plusz 30 paripa a vezérlőelektronika újraprogramozása és az optimalizálás eredménye.
Természetesen a felfüggesztés sem maradhatott eredeti formájában, elöl-hátul 50 milliméterrel szélesítik ki a nyomtávot, a 20 colos felnik központi kerékanyát kapnak; a rugók, a lengéscsillapítók és a szilentek is mind egyediek. A cserélhető első sárvédőket saját anyagukban szélesítették ki a nagyobb kerekek fogadása érdekében, a hátsóknál egyszerű karbontoldatot alkalmaznak. A karbon-kerámia fékrendszert a Brembo szállítja, a féknyergeket aranyszínűre festik. Az Alfa Romeo Giulia GTAm esetén az 1520 kilogrammos saját tömeg és az 540 lóerős teljesítmény azt jelenti, hogy egy lóerőnek mindössze 2,82 kilogrammot kell mozgatnia (a vezető persze egy kicsit rontja ezt az egyenletet), a 100 kilométeres óránkénti sebességre gyorsulás háromtizeddel jobb a kiindulási alap Giulia QV-hez képest. Ebben persze az is nagy szerepet játszik, hogy a GTA-változatokban már van rajtautomatika is, így a 3,6 másodperces, mellbevágó gyorsulást könnyen lehet majd reprodukálni. A hatalmas légterelők ellenére óránként 307 kilométer a csúcssebesség. Élménycsomaggal is kedveskedik majd a márka a Giulia GTA és GTAm vásárlóinak, az egyedi festésű Bell bukósisak, az Alpinestars versenyoverall és a takaróponyva mellé vezetéstechnikai képzést is adnak; jobb megtanítani vezetni azt az 500 szerencsést, akiket kiválasztanak a jelentkezők közül, nehogy idő előtt eltűnjenek az utakról az aktuálisan legextrémebb Alfa Romeók.
Könnyen azonosítható lesz majd a márka csúcsmodellje
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.