Döcögősen kezdte az új évtizedet a kiskereskedelem Európa-szerte, ám a márciusban kirobbant koronavírus-járvány okozta vásárlási láz a tartós élelmiszerek és a személyes higiéniás termékek felé terelte a fogyasztókat. Az öt legnagyobb európai piacon március utolsó két hete során harmadával ugrott meg a kiskereskedelem értékbeli forgalma. A megnövekedett bolti forgalom és a korlátozások miatti otthoni étkezések következtében a mennyiségi forgalom 8 százalékkal emelkedett – derül ki a Nielsen Growth Reporter című, negyedévenkénti európai elemzéséből.
A magyarországi kiskereskedelem korábbi lendületét még jobban meglódította a március közepén bejelentett veszélyhelyzet, illetve a hónap végén életbe léptetett kijárási korlátozás, ennek következtében 18 százalékkal bővült a napi fogyasztási cikkek piaca. A hazai élelmiszereket, háztartási vegyi árukat és a kozmetikumok piacát érintő átlagos mennyiségi növekedés a vizsgált időszakban 13,3 százalék, míg az európai átlag 7,5 százalék volt.
A hazai élelmiszerpiac a pánikvásárlások hatására tovább gyorsult, és értékben 12,3 százalékkal bővült, míg a vegyi áruk piaca 17,3 százalékkal nőtt az első negyedévben.
A piaci szereplők számára egy sor nehézséget – kapacitáshiányt, elővigyázatossági intézkedések szükségességét, az online vásárlás iránt megugró igényt – is hozó járványhelyzet minden országban a gyors és nagy volumenű beraktározás felé terelte a fogyasztókat – mondta Kovács Gergely, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. „Magyarország ebben az extrém időszakban is megtartotta kiugró eredményeit. Ha csak a mennyiségi növekedést nézzük, a hazai FMCG-piac ezzel is az első háromban van Európában.”
Az európai kontinens huszonegy vizsgált országának mindegyikénél bővülést regisztrált a Nielsen. A legnagyobb arányú növekedést, a korábbi negyedévi adatokhoz hasonlóan, ismét Törökországban mérték (plusz 25,4 százalék), a második Magyarország (plusz 17,7 százalék), majd Portugália következik (plusz 14,5 százalék).
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.