Csak a blokkot hagyták változatlanul az AMG által fejlesztett 4,0 literes V8-as biturbóban, egyébként alapjában véve átalakították a konstrukciót. Az új főtengelynél 180 fokos ékeléssel helyezkednek el a hengerpárok, új a gyújtási sorrend, egymással szembeni hengereknél történik a gyújtás, ami rázósabb járást eredményez, de a kialakuló gázlengések miatt jobb a hengerek töltése. Megfordították a hengerfejekben a gázáramlást, a V alak belsejébe távoznak a kipufogógázok, közvetlenül a feltöltőkre érkeznek. Ezeknek nagyobb a kompresszorkerekük, óránként 1100 kilogramm levegőt tudnak mozgatni (az AMG GT R-nél 900 kilogramm ugyanez az érték).
Az M178 LS2 kóddal rendelkező erőforrás legnagyobb teljesítménye 730 lóerő (6700–6900/perc), a maximális nyomaték 800 newtonméter (2000–6000/perc), a leszabályozási fordulat 7200/perc. A 0–100 kilométer per óra gyorsulás 3,2 másodperc alatt megvan, a 200-as sprint kevesebb mint 9 másodpercet vesz igénybe, a csúcssebesség pedig óránként 325 kilométer. A hátsó tengelyre épített hétfokozatú, dupla kuplungos váltót megerősítették a nagy teljesítmény miatt, módosították az áttételeket, a rajtautomatika magasabb fordulatról indít, az érzékenyebb kipörgésgátló kevesebb gumimegcsúszást enged.
Az aerodinamikai csomag egyenesen a versenypályáról érkezik, a nagy első légbeömlős lökhárító például változások nélkül kerül át a GT3-as versenyautóról az utcai autóra. Az első karbonkoptató kétállású (szerelni kell), Race állásba engedve jelentősen csökkenti a karosszéria alá jutó levegő mennyiségét, felgyorsítva a nagy sebességű kanyarodást. A nagy méretű hátsó spoileren is van aktív légterelő, 20 fokos tartományban állítható gombnyomásra a felső szárny pereme, amely erős fékezésnél felső állásba csapódik, és a hátsó tengelyre ható leszorítóerőt növelve segít a lassításban.
A légterelők mellett sok karosszériaelem is karbonból készül, az új karbon kardántengelyház például 40 százalékkal könnyebb az AMG GT R hasonló alkatrészénél, a Black Seriesnél a motortartó bakok is karbonból készülnek. A padló alatti karbonlap merevítőként is funkcionál a többpontos rögzítésnek köszönhetően. A kettős keresztlengőkaros felfüggesztésben szilentek helyett a versenyautóból átvett csapágyak dolgoznak, a lengőkarok, kerékagyak kovácsolt alumínium alkatrészek a rugózatlan tömeg csökkentése érdekében, a kerékdőlés akár extrém mértékre is állítható, a karbonból készített kanyarstabilizátorok három fokozatban állíthatók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.