Mind többen néznek e-sport-eseményeket, ezzel párhuzamosan pedig egyre nő az erre épülő vállalkozások bevétele Európában is – derül ki a Deloitte sporttanácsadási csoportjának jelentéséből.
A tanulmány szerint a fogyasztók 38 százaléka nézett valamilyen e-sport-eseményt, az ágazatban tevékenykedő cégek csaknem fele pedig 20 százaléknál nagyobb bevételnövekedést könyvelhetett el. Az egymást követő években elért növekedés után, 2020-ban várhatóan meghaladja az egymilliárd dollárt az e-sportból származó globális bevétel.
Az e-sportot nézők száma tavaly 12 százalékkal, 395 millióról 443 millióra növekedett a világon. Ebből 198 millió rendszeres, 245 millió pedig alkalmi néző volt. A Deloitte két átfogó kutatást is végzett a témában. Az első kutatásban 2020 júniusában 12 ezer fogyasztót kérdeztek meg nyolc európai országban (Belgium, Németország, Magyarország, Olaszország, Spanyolország, Csehország, Svájc és Hollandia). Másodszor pedig, ugyancsak 2020 júniusában, olyan vállalatok (versenyszervezők, ligák, csapatok, médiacégek, online platformok, játékkiadók és stratégiai partnerek) képviselőivel készítettek online interjúkat, akik aktív résztvevői az ágazatnak.
A felmérés adatai szerint a megkérdezettek csaknem ötöde már pénzt is adott e-sport-szolgáltatásért, további 7 százalékuk pedig valamelyik családtagja számára fizetett ilyenért. A leggyakrabban használt médiaplatform az e-sportok követésére a YouTube Gaming volt, azonban intenzitás szempontjából a Twitch vezette a platformrangsort.
Az e-sportok népszerűségének
növekedését az iparági szereplők is érzékelték: 77 százalékuk bevételemelkedésről számolt be 2019-ben. Nincs okuk panaszra a média- és online-platform-szolgáltatóknak sem, hiszen 54 százalékuk erőteljes bevételnövekedést tapasztalt. A megkérdezett európai fogyasztók 38 százaléka vallotta azt, hogy többet játszik a járvány kitörése óta, és csak 5 százalék mondta, hogy kevesebbet.
A koronavírus-járvány miatt bevezetett korlátozások megnövelték az érdeklődést az e-sportok iránt a magyar piacon is. Minden negyedik megkérdezett a korábbinál többet fogyasztott valamilyen e-sporttal kapcsolatos tartalmat a szigorítások ideje alatt. A magyarok 15 százaléka költött erre a célra többet, mint a járvány előtt. Magyarországon volt a legmagasabb azoknak az aránya (71 százalék), akik azt közölték, hogy nem változtattak ilyen jellegű kiadásaikon.
Tavaly már
443
millió néző követte
az e-sport-eseményeket
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.