A Rimac Automobili és a Volkswagen csoporthoz tartozó Bugatti márka egybekelésének tavaly szeptemberben felröppent híre nem légből kapott, az ügyletre hamarosan sor kerülhet – ezt Oliver Blume, a német konszern ékkövének, a Porschénak a vezérigazgatója erősítette meg az Automobilwoche hetilapban. A Mate Rimac horvát innovátor által alapított elektromossportautó-gyártó csúcstechnológiát képviselő exkluzív és méregdrága modelljei technológiai téren méltók a legendás Bugatti márkához. A VW-konszern azonban teljesen nem engedné el a Bugatti kezét, s a Porsche közbeiktatásával 15,5 százalékos részesedést szerezne a Rimacban. Blume elmondta, hogy intenzív tárgyalásokat folytatnak arról, miként lehetne a Bugattit a lehető legjobb irányba fejleszteni. „Többféle forgatókönyvet és többféle szervezeti formát vizsgálunk, remélem, az első fél év végére kikristályosodik a legjobb megoldás” – tette hozzá Blume, akinek közvetlen ráhatása van az ügyre, hiszen a VW-konszern igazgatótanácsi tagjaként is lobbizhat tervei mellett – jegyzi meg a Reuters. A 2009-ben alapított Rimac a kis szériás luxusautók gyártása mellett saját fejlesztésű platformot, hajtásláncot és akkumulátortelepeket is fejleszt és szállít olyan megrendelőknek, mint az Aston Martin, a Pininfarina vagy a Koenigsegg. Oliver Blume bejelentette azt is, hogy a Porsche 2025-ig érvényes, eredetileg hatmilliárd euróról szóló költségcsökkentési programját tízmilliárdosra bővítik. Ebben szakértők szerint segítheti őket a Rimac-üzlet is, amellyel kész csúcstechnológiához juthatnak, és a szinergiahatások révén mellőzhetővé válnának a saját, költséges fejlesztéseik.
A Bugatti vásárlójában
15,5
százalékos részt szerez a VW-leány
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.