Nagyot estek a dán Maersk szállítmányozó részvényei, miután a cég negyedik negyedévi profitját a vártnál kevésbé tornászták fel a szárnyaló árak. Az EBITDA 2,71 milliárd dollár volt, 85 százalékkal több, mint egy éve.
A nyereséget az hajtotta fel, hogy tavaly felszökött az igény a tengeri szállításokra, és hiány alakult ki konténerekből, ami rekordmagasba tolta a tarifákat. Augusztus óta a konténeres szállítók – a Maersk a legnagyobb a világon – teljes kapacitással üzemelnek. Kína és Európa közt például megnégyszereződtek a szállítási árak 2020 utolsó két hónapjában. A magas árak panaszok özönét indították el az exportálók táborából, az Egyesült Államokban még felügyeleti vizsgálat is indult. Miközben az árbevétel nőtt, a szállítmányozók üzemanyagköltségei csökkentek. A cég saját elemzői felmérése még a kiugróan magas negyedéves eredménynél is többet vetített előre: 3,06 milliárd dollárt. A gyorsjelentés közlése után a Maersk részvényei 9 százalékot estek.
Bár a kereslet a járvány hatásai miatt felszökött, a konténerszállítások volumene 2020 egészében 2 százalékot csökkent. A Maersk idén 3-5 százalékos növekedést vár. A cég 2021-re is szép eredményt remél, de pesszimistább az elemzőknél. A Maersk EBITDA-előrejelzése az egész évre 8,5-10,5 milliárd dollár, szemben a 10,3 milliárd dolláros elemzői konszenzussal. Tavaly 8,3 milliárd dollárt tett ki az eredmény.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.