BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Nemzetközi gazdaság

Augusztustól nem köt ki több turistahajó Velencében

Az olasz kormány az utolsó pillanatban lépett, mielőtt az UNESCO feketelistára rakta volna a várost. Augusztus 1-től a túl nagy hajók Marghera kikötőjében vethetik le a horgonyt, ami eredetileg áruszállításra terveztek.

Velence lakói régóta küzdenek az óriási méretű turistahajók és a települést szellemvárossá változtató tömegturizmus ellen, most azonban úgy tűnik győzelmet arattak. Augusztus 1-től nem köthetnek ki a városban azok a hajók, amik vagy 25 ezer tonnánál nehezebbek, vagy 180 méternél hosszabbak vagy 35 méternél magasabbak illetve túl sok üzemanyagot használnak a mozgásuk során az olasz kormány keddi döntése értelmében– írja a The New York Times.

Fotó: Miguel MEDINA / AFP

Mario Draghi már áprilisban is beszélt a nagy turistahajók kitiltásáról, ám akkor még egy új kikötő építésétől tette függővé a döntést, ami így éveket vett volna igénybe. A keddi döntés már nem tartalmaz ilyen feltételt, így a velencei lagúnák megmaradhatnak mielőtt tönkretenné azokat a hajók által generált túl nagy forgalom.

A rendelet, mely nemzeti műemlékké nyilvánította a város csatornarendszerét, csak napokkal előzi meg az UNESCO ülését, melyen akár arról is határozhattak volna, hogy a világörökségbe tartozó csatornarendszert veszélyben lévőnek nyilvánítsák. Ez óriási presztízsvesztést jelentett volna mind az olasz kormány, mind a város számára.

A hajók a továbbiakban a közeli Marghera ipari kikötőjében köthetnek ki, ám ehhez az odavezető út mélyítésére is szükség lesz, hiszen a legnagyobb ilyen hajók számára nem elég mély és széles a víz. A döntés értelmében a hajótársaságok kompenzációt kaphatnak a kormánytól.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek