BUX 51,585.17
-0.70%
BUMIX 4,333.14
-0.37%
CETOP20 2,359.97
0.00%
OTP 17,730
-0.92%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
0.00%
+0.54%
-1.35%
ZWACK 16,400
0.00%
0.00%
ANY 1,570
-2.18%
RABA 1,500
-0.66%
0.00%
+0.23%
0.00%
-0.34%
+0.20%
+0.41%
-0.68%
-0.89%
-0.46%
OTT1 149.2
0.00%
+1.25%
MOL 2,426
-0.82%
+1.00%
ALTEO 1,395
0.00%
0.00%
0.00%
EHEP 1,945
0.00%
0.00%
-1.01%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-3.69%
-0.23%
0.00%
0.00%
SunDell 37,400
0.00%
0.00%
0.00%
+2.44%
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Nemzetközi gazdaság

Privát vonatot építene a jacht-tervező

Thierry Gaugain 350 millió dolláros terve a magánrepülők és szuperjachtok után a privát vonatok világát is megnyitná a szupergazdagok előtt. Szemben a luxusvonatok retró életérzésével, Gaugain terve a legmodernebb technológiát képviseli.

A vonatközlekedés – nem kis részben az utazás egyéb módjainak környezeti hatása miatt – a reneszánszát éli, és ebből a szupergazdagok sem maradhatnak ki. 

A vasúti luxusutak ugyan biztosítanak privát kabint, és gyakran a letűnt korok luxusát idézik, mint például a Venice Simplon-Orient Express vagy a Belmond British Pullman, de vannak persze modernebb síneken haladó ötcsillagos hotelek is, melyek több ezer dollárért a világ legszebb helyei között szállítanak limitált számú utast évente párszor.

Thierry Gaugain, aki leginkább Steve Jobs Venus nevű jachtjának tervezőjeként lehet ismert, még tovább ment a luxus terén és egy 14 kocsiból álló magánvonatot tervezett – írja a CNN.

Fotó: VALERY HACHE  / AFP

A 400 méter hosszú, síneken gördülő palota falai olyan üvegből készülnek, mely képes különböző tájakat és hangulatokat megjeleníteni, de kívánságra átlátszóvá is tud változni. 

A tervező szerint a dizájn kialakításánál egyetlen tulajdonosra gondoltak, ez a vonat nem kíván a nagyközönség számára hozzáférhető lenni. A G Train nevet viselő koncepció kidolgozása során Gaugain elmondása szerint Lauren Powell Jobs, Steve Jobs özvegye lebegett a szeme előtt.

Gaugain szerint a legújabb terve azoknak szól, akik számára nem a sebesség, hanem maga az út a fontos. A 18 vendég fogadására alkalmas vonat egyébként óránként 160 kilométeres sebességgel tud menni a tervek szerint és az európai és amerikai síneken is képes lesz közlekedni. Mindehhez a tervező szakértők sorával is együttműködött, hogy megbizonyosodjon a vonat megvalósíthatóságáról.

A vendégek a vonat közepén található üdvözlő teremnél szállhatnak fel, ami a lakókocsikhoz vezet, köztük a tulajdonoséhoz és a vendégszobákhoz, de fogadások rendezésére alkalmas szalon is helyet kap a guruló palotán. 

A tervek szerint lehajtható "szárnyak" is lesznek, melyek pillanatok alatt szabadtéri teraszokat tudnak kialakítani. A vonaton ezen kívül edzőterem, fürdő, titkos kert és járművek tárolására alkalmas részek is helyet kapnak. 

Ha a vendégek úgy döntenének, hogy külön utakon folytatnák útjukat, a vonat kettéválasztására is van lehetőség. A mindenféle luxussal felszerelt jármű ára azonban nem meglepő módon igencsak borsos, 350 millió dollárba kerülne, ami a legdrágább szuperjachtok és magánrepülők árát idézi. 

Gaugain el is ismerte, hogy egyelőre még nem jelentkezett vevő a járműért, amit olyasvalakinek ajánl, aki számára nem a sebesség, hanem az út a fontos. Kérdés persze, hogy fog-e találni valakit, aki hasonlóan "őrült" mint ő, mindenesetre a vásárlónak várhatóan legalább két és fél évet kell várnia, míg a vonat valóban meg is épül.

Gaugain szerint a vonatok népszerűsége várhatóan növekedni fog a jövőben, ahogy a fenntarthatóság egyre nagyobb hangsúlyt kap, így a vonat a jövő járműve lehet. Persze azért kérdéses, hogy egy ilyen magánvonat megépítése és üzemeltetése valójában mennyire nevezhető környezetbarátnak én azt gyanítom, hogy a tulajdonos karbonlábnyoma csak a vonat kapcsán eléri egy afrikai faluét.

Kapcsolódó cikkek