Elemzők szerint a metaverzumból a globális csipgyártók profitálhatnak, de más technológiával kapcsolatos iparágak is busás hasznot húzhatnak az új virtuális világból – írja a CNBC.
A metaverzumra széles körben az internet következő generációjaként tekintenek, az elnevezés egy olyan virtuális világra utal, ahol az emberek háromdimenziós avatárokon keresztül lépnek kapcsolatba egymással.
A felhasználók virtuálisan játszhatnak egymással, vehetnek részt koncerteken vagy sport eseményeken is.
A metaverzum tavaly nagy figyelmet keltett, amikor a Facebook bejelentette, hogy októberben Metára változtatja a nevét. Elemzők szerint a nagy technológiai cégek profitálhatnak az innovatív megoldásból, ha megjelennek a virtuális világhoz kapcsolódó technológiák.
„A metaverzum nyertesei valójában a technológiai vállalatok lesznek” – mondta a DBS Bank befektetési igazgatója a CNBC-nek. A félvezetőgyártó cégek egyértelmű haszonélvezők lesznek, mivel a metaverzumnak sok informatikai eszközre van szüksége – tette hozzá. Azonban a kisebb gyártók, például a United Microelectronics Corporation, az SMIC és a GlobalFoundries csak az ellátási lánc alacsonyabb értékű részeiből profitálhatnak majd.
A metaverzum infrastruktúrát támogató további fő területeken, a „kulcsfontosságú építőelemeket” szállító cégek lesznek, amelyek például a felhőalapú számítástechnikát, a mesterséges intelligenciát vagy a videojáték grafikákat biztosítják – áll a Lombard Odier nevű svájci bank decemberi jelentésében.
A készpénzmentes virtuális környezetekben a technológia és a kriptovaluták is kulcsszerepet játszhatnak.
A bank szerint a nem helyettesíthető tokeneket vagy NFT-ket támogató blokklánc – olyan digitális tokenek, amelyek például a műalkotások tulajdonjogát igazolják– „érdekes” ökoszisztémát hozhat létre a digitális térben.
A Meta, valamint az Apple, a Microsoft és a Google is új hardvertermékeket és szoftverszolgáltatások kiadását tervezik a metaverzum számára.
Elemzők szerint Kínában nagyot fog menni a virtuális világok hálózata: a tervek szerint Sanghaj már része lesz a metaverzum ötéves fejlesztési tervének. A kiterjesztett valóságot alkalmazzál majd a közszolgáltatások, az üzleti irodák, a közösségi szórakoztatás, az ipari gyártás, a gyártásbiztonság és az elektronikus játékok területén is.