Az áprilisi francia elnökválasztás és az azt követő nemzetgyűlési választások idejére 21 francia sajtóorgánum összehangolja a tényellenőrzési programját az álhírek elleni küzdelemben 

– jelentette be közleményében az AFP francia hírügynökség kedden.

Fotó: Shutterstock

A francia szerkesztőségek és a médiapartnerek nyitott együttműködésben júniusig minden erejüket egyesítik az álhírek elleni küzdelemben, 

közössé teszik tényellenőrzéseiket annak érdekében, hogy elérhetőbbé váljanak mindenki számára, és választ adjanak a nagyközönség tényellenőrző igényeire – írja az AFP közleményében.

A december 6-án létrehozott szövetség tagjai többek között az AFP hírügynökség, az ARTE kulturális televízió, a BFMTV, az Euronews és a France24 hírtévék, a TF1 kereskedelmi tévé, a TV5 Monde külföldre sugárzó köztévé, valamint az RFI, az RMC és az RTL rádióadók.

A Google France támogatásával az AFP által összehangolt program több fronton kíván küzdeni a félretájékoztatás ellen. A partnermédiumok által végzett tényellenőrzési munkát az AFP a közösségi oldalain közzéteszi. A nagyközönség a koalícióhoz fordulhat egy-egy elnökjelölt megszólalása kapcsán, vagy a közösségi oldalakon terjesztett közlésekkel kapcsolatban, de jelezhet egyszerűen álhíreket is – közölte az AFP.

A félretájékoztatás elleni küzdelem minden szerkesztőség ügye

– idézte a közlemény Fabrice Fries-t, az AFP elnökét. A koronavírus-járvány az elnökválasztási kampányhoz hasonlóan, bebizonyította – különösen a közösségi oldalakon –, hogy szükség van arra, hogy valamennyi média felvegye a harcot a félretájékoztatás ellen, amely a demokráciáink alapjait fenyegeti – vélte a TF1 hírigazgató-helyettese.

Sébastien Missoffe, a Google France vezetője azt hangsúlyozta, hogy 

a Google évente több ezer újságírónak tart képzést az internetes hírek ellenőrzésének technológiai eszközeiről. 

Az AFP-vel megkötött partnerséggel pedig kiszélesedtek a képzési formák.