A Xiaomi lett a nyertese a Huawei elleni amerikai szankcióknak
A Xiaomi Corp. elektronikai és fejlett technológiai konszern azt közölte, hogy értékesítési árbevétele az egy évvel korábbihoz képest 33,5 százalékkal, 328,3 milliárd jüanra, mintegy 51,5 milliárd dollárra emelkedett. A pekingi központú cég egyszeri tételek nélküli adózott eredménye 69,5 százalékkal, 22 milliárd jüanra nőtt. A tavalyi negyedik negyedévben a Xiaomi 85,6 milliárd jüan értékesítési árbevételt ért el, 21,4 százalékkal nagyobbat az egy évvel korábbinál, az egyszeri tételek nélküli adózott eredménye pedig 39,6 százalékkal, 4,5 milliárdra emelkedett.

A Xiaomi számításai szerint a kiszállított okostelefonok alapján a cég a harmadik legnagyobb volt a világon tavaly,
piaci részesedése 14,1 százalék volt. A ranglistán a második az Apple, az első pedig a Samsung volt. Az okostelefonok világpiacán a Xiaomi által elért forgalomnövekedés jórészt az amerikai szankciók által sújtott Huawei piaci részesedése kárára következett be.


